Gå til innhold

A64 fungerer ikke med AGP-driver

Anbefalte innlegg

Nå er jeg rådløs. På mitt Soyo K8USA m/3000+ kopler vpu-recover inn og restarter maskinen i spill etc.

Når jeg avinstallerer hovedkortets AGP-driver fungerer det helt prikkfritt, men altså med redusert ytelse. Da får jeg ca. 5100 3Dmark poeng(03) og ca. 14000 i 01se. På Aquamark 3 får jeg 15000!.

Jeg har prøvd med nyeste grafikkort-(catalyst 3.9, 3.6, 4.2 og Omega 4.2) og HK drivere, nyeste BIOS. installert på nytt XP pro, av/på med "fastwrite", you name it. Har HIS 9800Pro. Grafikkortet er 100%.

:no: Er det noen som har et tips, for nå er det slutt med ideer her iallefall. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om du har prøvd det meste, ja. Har du teste med et annet skjermkort for sikkerhets skyld? Virker jo som om det er noe galt med hovedkortet, kanskje en retur til multicom er utveien?

Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt bruker ALi M1687-brikkesett, men AMD-8151 AGP-kontroller så du kan prøve AMD sin AGP-driver som du kan laste ned her:

http://cdrom.amd.com/21860/updates/opteron...h/X_8_1_2_1.exe

"Windows® 98/2000/ME/XP AGP Driver Version 8.1.2.1 - Microsoft digitally-signed, for platforms using AMD-8151™ HyperTransport™ AGP 3.0 graphics tunnel."

Den har jeg også prøvd, med samme resultat. Men på det tidspunktet hadde jeg av/påinstallert så mange drivere at resultatet kanskje var påvirket av det.

Jag: Har ikke prøvd et annet kort, skal prøve å få fatt i et i kveld.

Hvis ikke får jeg returnere det, skikkelig synd, da jeg begynte å like kortet.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Hmm gleder meg forresten fortsatt til å høre dine tilbakemeldinger om dette kortet. Og ikke minst chipsettet, om du skulle forsøke å overklokke noe etc.

Har det APG og PCI lås?

Nå har jeg vært så opptatt med denne drivergreia, dessuten skal jeg ikke overklokke det med første iallefall. Men det skal ha AGP-lock.

Og jeg tror jeg har sett en PCI-devider eller noe i BIOS.

Jeg har skrevet litt om førsteinntrykket og noen benchmarks på side 4 under "kun for A64...."

I teorien muligheter for klokking fra 200-500!! MHz i BIOS.

Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt bruker ALi M1687-brikkesett, men AMD-8151 AGP-kontroller så du kan prøve AMD sin AGP-driver som du kan laste ned her:

"Windows® 98/2000/ME/XP AGP Driver Version 8.1.2.1 - Microsoft digitally-signed, for platforms using AMD-8151™ HyperTransport™ AGP 3.0 graphics tunnel."

Den har jeg også prøvd, med samme resultat. Men på det tidspunktet hadde jeg av/påinstallert så mange drivere at resultatet kanskje var påvirket av det.

Ok, har du tatt kontakt med support hos dem som laget hovedkortet - SOYO?

Det kan jo godt være at ytelsen blir forbedret ved en ny AGP-driver, BIOS-oppdatering e.l.

Her er forresten en relativ ny test du kan sammenligne resultatene dine med:

http://www.thecrucible.ca/reviews/k8usa/benchmarks2.htm

Lenke til kommentar

Ok, har du tatt kontakt med support hos dem som laget hovedkortet - SOYO?

Det kan jo godt være at ytelsen blir forbedret ved en ny AGP-driver, BIOS-oppdatering e.l.

Her er forresten en relativ ny test du kan sammenligne resultatene dine med:

http://www.thecrucible.ca/reviews/k8usa/benchmarks2.htm

Nei, tenkte å skrive til Soyo ikveld. Jeg har testet ALLE driverversjoner og BIOSversions, inkludert AMD's egen AGP driver.

Nå ser det ut som det i testen også tilrådes for Soyo å komme med nye BIOS- og drivere. Det kom jo ikke noe godt ifra den testen, men slike marginale forskjeller dri**er jeg i, og ikke har jeg tenkt å overklokke, til det har jeg et nForce-kort m/ Duron 1.4 og XP2500.

Nå vil jeg kun ha en rask og pålitelig maskin til daglig bruk.

Men, hvis jeg ikke klarer å fikse denne AGP-driver greia, blir det nok en retur, ja.

-----------------------------------------------------------------

edit:

:thumbdown: VEL, KORTET ER NÅ SENDT TILBAKE, fant aldri ut av dette:

istedet har jeg bestilt Soyo C8 nForce 3 eller Asus KV8 DL. dessuten var ytelsen på grafikkaplikasjoner for svak. Ca 5% under både VIA og nForce 3 kortene uten driver-error er for svakt. Så nå i ventetiden henter eg fram gode gamle nForce 2 kortet mitt og setter min trofaste XP 2500@3200 i, så har jeg iallefall noe å bruke. :thumbs:

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...