Gå til innhold

åpne i nytt vindu

Anbefalte innlegg

jeg prøver meg litt frem med css, og javascript og har en side hvor du kan velge mellom 3 forskjellige stylesheets, 2 "layout sheets" og 1 "utskrift sheet"..

når jeg aktiverer et "layout sheet" skjer dette ved å linke på denne måten:

<a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('style2'); return false;">grønn</a>

men når jeg vil aktivere utskrift stilen vil jeg ha dette i et nytt vindu. Jeg trodde da at koden ville bli :

<a href="http://www.predicted.net" target="_blank" onclick="setActiveStyleSheet('style3'); return false;">utskriftsvennlig 
     versjon </a>

men dette stemmer ikke, er det noe med koden som er feil eller må dette løses på en annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det denne setActiveStyleSheet funksjonen gjør? setter en cookie? Og uansett, den vil bli satt i det vinduet du klikker i. Hjelper lite med target="_blank", scripetet kjøres ikke i det nye vinduet (er hvertfall det min fornuft mener)

Lenke til kommentar

FuLu: det blir satt en cookie ja. er det ikke mulig å slå dette sammen på en måte? liksom at du får opp et nytt vindu og aktiverer css stilen?

Satyrium: hva mener du? at om jeg har lagt til en css stil som er beregnes for utskskrift så vil denne akriveres når det skrives ut?

Lenke til kommentar
kult, men hvordan detecter den liksom hvilken som er for utskrift? er det akkurat det samme hva jeg kaller css filen?

Dette bestemmer du med media-attributtet, som tar en kommaseparert liste over mediebeskrivelser. Et stilark som er koblet til dokumentet med koden

<link href="utskrift.css" media="print" rel="Stylesheet" type="text/css">

vil kun aktiveres når siden skrives ut, eller forhåndsvises i utskriftsmodus.

Du kan også spesifisere media-attributtet for interne stilsett:

<style media="print,screen" type="text/css">
 ...
</style>

Dette angir at stilsettet skal brukes for både skjerm og for utskrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...