Gå til innhold

Minibank problematikk


Anbefalte innlegg

Okei, jeg var i minibanken idag, skal se hvor mye penger jeg har, så får jeg opp bla. 2 verdier som virker interesante:

Disp. saldo: 1482 kr ( eks )

Disk. kort: 92kr ( eks )

 

hva betyr dette? at jeg kan ta ut 92 kr, MEN jeg faktisk har 1500 på konto?

for hvis IKKE jeg har 1500kr på konto, er jeg FUCKED :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en maks (ofte ukentlig grense) på hvor mye kontanter du kan ta ut i minibank. Dette utgjør i ditt eksempel Ø=92+Æ kroner. Der Ø er maks grense for uttak og Æ er hvor mye penger du har tatt ut i minibank den siste tiden. (Eller du kan bare ringe banken)

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med noen grense å gjøre...

 

 

Det betyr bare at diverse steder der du har dratt kortet har reservert penger på kontoen din, altså ikke trukket enda.

 

Dette gjør at du får to verdier når du sjekker saldo. Altså hva du faktisk har og hva du kanskje hadde for et par dager siden ;)

 

De pengene forsvinner nok om et par dager, når de blir trukket og ikke bare reservert.

 

Så for å konkludere, du har 92kr på kontoen din heh.

Lenke til kommentar

Siden vi kom fram til at Micromus er fucked, så kan vi vel diskutere forskjellige måter å skaffe seg spenn, øl og mat med lite eller ingen penger på visa kortet ;)

 

 

triks1: Ta ut penger mellom klokken 00:00 og 00:02, da kobler enkelte minibanker seg ut, om du har minimum en krone disponibelt, så kan du ta ut til du blir blå i trynet :D

 

triks2: Finn utesteder med gammel Visa terminal, slik mekanisk sak som kopierer kortet ditt over til ett papir, slik svisjsvosj dra sak. Kjøp øl og mat her!

 

triks3: Finn en bensinstasjon med gammel kortterminal, med litt flaks så kan du ta ut mer enn du har på denne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...