int20h Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 XGI legger ut Linux-drivere XGI, som fortsatt må sies å være i startgropen når det gjelder grafikkort, har lagt ut Linux-drivere til sine Volari-kort. Kan selskapet klare å hevde seg mot ATI og Nvidia? Les artikkelen her Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hvis de nå i tillegg gir ut driverne under GPL, eller en kompatibel lisens, vil de i GNU/Linux-miljøet raskt kunne få en særstilling i forhold til nVidia og ATI, som begge kun utgir proprietære Linux-drivere. Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Er ikke helt sikker på dette, men mener at "proprietære" ikke er et ord som finnes i det norske språk. Hint hint =) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 proprietær proprietæ´r m1 (gj fr fra lat., av proprius 'egen') om e forh: godseier . Se? Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Haha, les hva som står da =( Samma det, er ikke så viktig uansett. Endret 3. mars 2004 av wilbur Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg må bare få dette ut, useriøst som det kan virke: XGI kommer til å drite gullegg og pisse Chanel no. 5 før vi får se et kort fra dem som har NOEN som helst sjanse til å konkurrere med ATI og nVidia. Synd er det, men la oss være realistiske... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg må bare få dette ut, useriøst som det kan virke: XGI kommer til å drite gullegg og pisse Chanel no. 5 før vi får se et kort fra dem som har NOEN som helst sjanse til å konkurrere med ATI og nVidia. Synd er det, men la oss være realistiske... Tja, men helt usannsynelig er det heller ikke. Mange problemer blir løst med nye friske ideer eller nye innfalsvinkler. AT di første kortene ikke helt innfrir forhåpningene det er ok, men så bør det også bli sagt at det kommer stadig nye drivere som kommer til å løse en del problemer (akkurat på samme måte som nvidia og ati). La oss håpe xgi kommer med noe bra... Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg må bare få dette ut, useriøst som det kan virke: XGI kommer til å drite gullegg og pisse Chanel no. 5 før vi får se et kort fra dem som har NOEN som helst sjanse til å konkurrere med ATI og nVidia. Synd er det, men la oss være realistiske... Tja, men helt usannsynelig er det heller ikke. Mange problemer blir løst med nye friske ideer eller nye innfalsvinkler. AT di første kortene ikke helt innfrir forhåpningene det er ok, men så bør det også bli sagt at det kommer stadig nye drivere som kommer til å løse en del problemer (akkurat på samme måte som nvidia og ati). La oss håpe xgi kommer med noe bra... jeg må si meg enig i det, jeg synes at man ikke skal slakte XGI i startgropa, jeg husker godt at ATI hadde problemer med å henge med Nvidia tidligere f.eks. og jeg skal ikke si hvem som gjør det klart best nå... med det mener jeg ikke at XGI blir den nye topp-grafikkbrikke produsenten... men jeg synes det er bra med konkurranse, og hvis dem får mange tilhengere fra Linux miljøet, så er vel ikke det heller noe negativt... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Haha, les hva som står da =( Samma det, er ikke så viktig uansett. Jeg har lest hva som står, og det gir fullstendig mening. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg ønsker meg salg av XGI i Norge!! Om de har lave priser og grei ytelse i forhold til prisene, kommer jeg til å kjøpe!! Ønsker større konkurranse og flere spennende produkter på hardware-markedet. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Flott at XGI kommer med Linux-drivere, men hvor er 64-bits drivere for AMD64? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg ønsker meg salg av XGI i Norge!! Om de har lave priser og grei ytelse i forhold til prisene, kommer jeg til å kjøpe!! De har det jo på Pyton.no. Jeg vet ikke, men det er en nettbutikk jeg først vil se noen høste erfaringer med før jeg vurderer den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå