Shimano Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Var ganske så konkret den ja. Personlig tror jeg musikk/filmbransjen nå om dagen legger mer ressurser i å overvåke DC og lignende hvor hele album/filmer deles og det er mer 'organisert' og systematisk deling enn å bruke ressurser på f.eks. Kazaa hvor det langt på vei går i enkeltlåter og 'mindre' ting. Endret 3. mars 2004 av Shimano Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) ******, ikke bra.. får steppe opp litt sikkerhet her da, med DC++ og alt EDIT: Forresten tror jeg det de eventuellt har gjort er ulovelig, spesielt hvis de feks har lastet ned en film eller liknende du hadde i share. Ihvertfall i min hub og mange andre står det noe likenende: You may not enter this hub if you are affiliated with, represent, or are visiting on behalf of; (1) Any form of law enforcement agency. (2) Any software corporation. (3) Any type of Internet Security Expert or hacker bla bla bla bla, if you choose to ignore this you will be violating code 431.322.12 of the Internet Privacy Act signed by Bill Clinton in 1995! Godt mulig dette bare er tull, men jeg er ikke sikker.. *sjekker* Endret 3. mars 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Folkene kan ikke ta deg på filnavn - og jeg vet ikke, men er det ikke ulovlig å laste ned filer fra noen (deg) for å sjekke inneholdet? Da har de vel gjort noe ulovlig selv ... eller? Uansett, jeg hadde blit stein hakka forbanna hadde jeg fått vite at det var en mulighet for at min ISP kontrollerte min internettlinje og trafikken jeg genererte. _ johanf Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Folkene kan ikke ta deg på filnavn - og jeg vet ikke, men er det ikke ulovlig å laste ned filer fra noen (deg) for å sjekke inneholdet? Da har de vel gjort noe ulovlig selv ... eller? Husker ikke helt hvor ekstrem DMCA & ettefølgende lover ble, men det er ganske åpent for hva MPAA og RIAA kan gjøre (deriblant DDOS angrep på servere), så jeg ville bli veldig overrasket om de brøt loven hvis de lastet ned en kopi fra noen. Et annet aspekt er jo at MPAA "eier" de fleste amerikanske filmer, og som sådan kan laste ned disse siden de allerede "eier" originalen. Fair Use er mer begrenset i statene, men eksisterer der, så en slik evt. nedlastning vil nok kunne falle inn under denne. Om MPAA ville være villige til å bruke det er derimot litt mer usikkert, siden de helst vil bli kvitt alt som har med Fair Use å gjøre. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ikke for å være kverrulerende men hva vil "offentliggjort verk fremstilles til privat bruk" si? Hva er et offentliggjort verk? Noe som ligger åpent og tilgjenglig for offentligheten ( uten vederlag? )? Det vil egentlig bare si at det er sluppet med vilje, trenger ikke være gratis. Om jeg spiller inn en sang(og bare har den for meg selv på PCen) og noen stjeler den fra meg for så å spre den på internett så er ikke sangen offentliggjort. Om jeg selv derimot lar folk laste den ned for 10 kroner så er verket offentliggjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå