potetskrell Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Tenkte jeg skulle ha ny ram nå, to 512 brikker. Og da lurte jeg på om disse to var noe å satse på og hvilke av de to? Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V Lenke eller TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P Lenke Kan lite om ram generelt og tips tas med takk Endret 3. mars 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 tja, geil leverer ofte knallbra ram, men value-versionen er jeg usikker på, jeg ville gått for 2x 512 twinmos pc3200 m/winbond, ca 900 for hver blikke...... de har knall ytelse, men de vanlige twinmos som du har referert til lengere oppe er gode de også... PS: linkene er mixa ommvendt....... http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Har hatt både TwinMos, Corsair og nå har jeg GeIL. Må absolutt si at GeIL har MYE høyere kvalitet en TwinMos! GeIL rammen har livstids garanti, og det har ikke TwinMos. Jeg var jo førnøyd med mine TwinMos ram, men hadde jeg hatt valget så hadde jeg vagt GeIL eller Corsair. Må si at de lever opp til forventningene. Hvis du ikke vil slå på stor tromma å ha Kingston Velg GeIL du.. Hvor mye skal du bruke på ram foressten? Endret 3. mars 2004 av oorzako Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 livstidsgaranti på minne. Ja det synes jeg er utrolig viktig, jeg er sikker på at jeg skal bruke ram-en som jeg har i denne pc-en nå til jeg blir 80 år... Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 livstidsgaranti på minne. Ja det synes jeg er utrolig viktig, jeg er sikker på at jeg skal bruke ram-en som jeg har i denne pc-en nå til jeg blir 80 år... ja men er det ikke kjekt at di rekner livstid-garanti som 25år! Selv om det er lenge nok, tror det er litt bedre ram da Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Har hatt både TwinMos, Corsair og nå har jeg GeIL. Må absolutt si at GeIL har MYE høyere kvalitet en TwinMos! GeIL rammen har livstids garanti, og det har ikke TwinMos. Jeg var jo førnøyd med mine TwinMos ram, men hadde jeg hatt valget så hadde jeg vagt GeIL eller Corsair. Må si at de lever opp til forventningene. Hvis du ikke vil slå på stor tromma å ha Kingston Velg GeIL du.. Hvor mye skal du bruke på ram foressten? Må vel bli mellom 1500 og 2000.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) da bør du prøve å spore opp: 2 stk twinmos pc3200 512mb m/winbond men pass på at det er type bh-5 og ikke ch-5, hvis du ringer komplett f.eks så kan de sikkert lete litt om du spør fint eventuelt er geil eller ocz bra valg men da vet jeg ikke helt hvem utgave du bør gå for Endret 3. mars 2004 av Spirre Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Skal du bruke 1500-2000 må det vel bli Twinmos. Mulig Geil er bedre, men det skulle vel også bare mangle da de er dyrere. Har selv Twinmos brikker, og er meget fornøyd. (spirre var raskere, OCZ er "best", men da får du bare 512 og ikke 1GB,ellers les her) Endret 3. mars 2004 av slimboy Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Har alltid handlet TwinMOS, de er billige og BRA Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ingenting i veien med Twinmos, det er bare det at det er "billig" ram. Men du burde kanskje se hva du har mest behov for, 2x256 rask ram, eller 2x512 ikke så rask, men igjengjeld så har du jo mer ram å gå på. Er fornøyd med mine ram, men du får se på noen minne tester på internett før du bestemmer deg, det er egentligt det beste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå