Filius_two Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei Har nettopp kjøpt meg et GF4 mx 440 med 64ddr fra GAINWARD og skulle kjøre "Return to castle Wolfenstein" for å skjekke om det gikk bra.(jeg hadde jo et ATI 16sdr før). Jeg oppdaget at det hakket litt eller gikk litt med en forsinkelse når jeg beveget musen noen enkelte steder. Jeg kjørte "High Details" og 800*600 prøvde også 1024*768 da var det nesten det samme. Jeg har: P3 600 mhz 192 pc100 sdr ram VIA hovedkort Jeg trykket på "egenskaper" på "skrivebordet" og fant der et sted at jeg bare hadde 118712kb ledig av 195964kb totale fysisk minne. Er det Skjermkort problem eller ram eller hva? Vet noen om det finnes noen programmer for å teste om grafikkkortet fungerer som det skal? Hva gjør jag for å få mest mulig ut av GF4en min UTEN å overklokke? Hva er det optimale systemet for å kjøre dette spillet uten det hakker? OG hva er det med "Bruk inntil ...MB av systemminne for teksturer i PCI-modus? Unnskyld for alle disse spørsmål men man blir litt irretert når man kjøper noe og vil ikke ha en hakk i et spill, men får det allikevel. Jeg trodde at kortet skulle holde i noen år, men nå er jeg ganske usikker og lei. Jeg kan ikke så mye om data, så jeg er nød til å spørre dere. Tusen takk for alle svar som kan hjelpe meg. MVH Fil Lenke til kommentar
mohseni Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Heisann :smile: D er ikkeno i veien med hardwarene dine, d finnes mange mulige årsaker, men de to ejg tror mest på er : - Du trenger de nyeste driverne. - ellers så er d lurt å installere Wolf på nytt ( meget viktig dersom du brukte den gamle skjærmkortet ditt for å spille Wolf med ). - Ny formatering hadde gjort seg derson du ikke har formatert på lenge !? ( Denne kan du prøve helt til slutt ) :smile: ----------------------------------------- Når det gjelder programmer du kan teste ytelsen på din maskin med: - Quake III Arena ( Et spill ) - SiSoft - 3D Mark 2000/2001 - Seirus Sam ( et spill ) Så sier jeg bare Lykke til :smile: Ordner seg sikkert. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 *host* P3 600 mhz er litt slapp i fisken og da.. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Tror at det er prosessoren som er flaskehalsen i systemet! P3 600 er noe udatert, men det skulle gå greit å kjøre spillet! Når det gjelder skjermkortet; Dette er et godt skjermkort. MEN! Det er ingen High-end kort. F.eksempel GF3- kort er noe bedre enn Gf4MX. Jeg synes det er litt dårlig av Nvidia å selge disse kortene da de egentlig ikke vil ha noe stor fremtid i spill... (og så er de også nettop kommet på markedet!) Jeg ville prøvd å kontakte forhandleren, og høre om ikke de har noe GeForce3Ti200 på lager. Dette er ikke så mange hundre kroner dyrere, men du vil få igjen for dette! (angrefristen gjelder hvis du ikke har hatt kortet en stund) Andre ting su kan sjekke: - Hvilket av MX-kortene har du? - Har du installert de nyeste driverne til kortet? (hvis ikke sjekk http://www.nvidia.com og last Detonator) - Hvor lenge siden er det du mottok kortet? [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-03-21 10:34 ] Lenke til kommentar
sof Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 cdburner: PØH! jeg har p3 650, gf2 ti500xp og 512 mb ram og kjører spillet på full grafikkmode i 1280*1024 uten problem... Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Ta en Cg_drawFPS 1 du og se å mye fps dropper i åpne store screnes. Jeg kjørte spillet på en Athlon XP 1600+ , 512 DDR ram og MSI GF2 TI 64 meg , kjørte 1024x768 32 bit alt på max, og i store åpne scenes droppa det nedi ca 45 fps .. det er ikke akseptabelt.. er jo skjermkortet som hindrer seff , når jeg fikk gf3 ti 500 den gang ble alt så mye bedre :smile: 125 fps hele tia omtrent. Lenke til kommentar
sof Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 poenget mitt var at hardwaren til han over her antakelig ikke er problemet... i alle fall ikke hovedproblemet. [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-03-21 10:43 ] Lenke til kommentar
ghunskar Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Har du Windows Me er muliheten stor for at det er problemet,med dit oppset ville jeg brukt Win 98Se Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 For å si det slik ville jeg heller hatt et GeForce3 ti 200 en et GeForce4 MX 420, mx serien mangler en del funksjoner og , og et gf3 ti 200 er bra å oc'e ofte helt opp til like raskt som et ti 500 , mye bedre kjøp egentlig. hadde jeg vært deg hadde jeg sendt kortet på 14 dagers angrefrist , og kjøpt et gf3 ti 200. Lenke til kommentar
grid Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 hei. sjekk om wolf bruker driveren for gf4. dette kan du gjøre i menyen før du starter et brett. sitter på jobben, så jeg husker ikke hvor. kjører selv wolf på en P3 450 gf2 gto 384 sdram det går bra med hd og 1024 Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 hihi, synd du kjøpte et mx kort... mx er nvidias svar på fretex, lada eller det du vil - bytt heller gf4mxen din med ett gf3ti200/500 og klokk dette littegranne (kjøp et gainward golden sample kort f.eks som lett klokkes en del med standard kjøling). test først med laveste grafikk så justerer du oppover så langt det går, og ha anti aliasing av, ha siste offisielle drivere til alt. bruk inntil xxmb systemminne i pci modus får du ikke bruk for siden jeg går utifra du har kortet i agp sloten. mitt gf2mx200 kort suger vanvittig, en venn med p3733mhz, 128mb sdram og gf1 får 200 poeng mere enn meg i 3dmark2001 og hans maskin kjører glatt counterstrike der jeg har 42 fps og det hakker en del, har lært og holde meg unna mxkort :smile: Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 On 2002-03-21 10:33, Kenny000 skrev: Tror at det er prosessoren som er flaskehalsen i systemet! P3 600 er noe udatert, men det skulle gå greit å kjøre spillet! Når det gjelder skjermkortet; Dette er et godt skjermkort. MEN! Det er ingen High-end kort. F.eksempel GF3- kort er noe bedre enn Gf4MX. Jeg synes det er litt dårlig av Nvidia å selge disse kortene da de egentlig ikke vil ha noe stor fremtid i spill... (og så er de også nettop kommet på markedet!) Jeg ville prøvd å kontakte forhandleren, og høre om ikke de har noe GeForce3Ti200 på lager. Dette er ikke så mange hundre kroner dyrere, men du vil få igjen for dette! (angrefristen gjelder hvis du ikke har hatt kortet en stund) Andre ting su kan sjekke: - Hvilket av MX-kortene har du? - Har du installert de nyeste driverne til kortet? (hvis ikke sjekk http://www.nvidia.com og last Detonator) - Hvor lenge siden er det du mottok kortet? Hei igjen! Mottok kortet igår den 20 har et mx440 kort(hvis det er det du lurer på) Driver versjon: 4.13.01.2730 Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 10:49, ghunskar skrev:Har du Windows Me er muliheten stor for at det er problemet,med dit oppset ville jeg brukt Win 98Se halloen! Ja bruker Win98 Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 10:30, mohseni skrev:Heisann :smile: D er ikkeno i veien med hardwarene dine, d finnes mange mulige årsaker, men de to ejg tror mest på er : - Du trenger de nyeste driverne.- ellers så er d lurt å installere Wolf på nytt ( meget viktig dersom du brukte den gamle skjærmkortet ditt for å spille Wolf med ).- Ny formatering hadde gjort seg derson du ikke har formatert på lenge !? ( Denne kan du prøve helt til slutt ) :smile:-----------------------------------------Når det gjelder programmer du kan teste ytelsen på din maskin med: - Quake III Arena ( Et spill ) - SiSoft- 3D Mark 2000/2001- Seirus Sam ( et spill ) Så sier jeg bare Lykke til :smile:Ordner seg sikkert. Hei! HDDen var nettopp formatert(Ghost) Wolfen ble installert etter GF4 thanks Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 11:04, El_PoLLa skrev:hihi, synd du kjøpte et mx kort... mx er nvidias svar på fretex, lada eller det du vil - bytt heller gf4mxen din med ett gf3ti200/500 og klokk dette littegranne (kjøp et gainward golden sample kort f.eks som lett klokkes en del med standard kjøling).test først med laveste grafikk så justerer du oppover så langt det går, og ha anti aliasing av, ha siste offisielle drivere til alt.bruk inntil xxmb systemminne i pci modus får du ikke bruk for siden jeg går utifra du har kortet i agp sloten.mitt gf2mx200 kort suger vanvittig, en venn med p3733mhz, 128mb sdram og gf1 får 200 poeng mere enn meg i 3dmark2001 og hans maskin kjører glatt counterstrike der jeg har 42 fps og det hakker en del, har lært og holde meg unna mxkort :smile: Hei Først ville jeg bare bruke inntil 1000kr på et skjermkort men så gikk jeg over grensen, så jeg kan dessverre ikke kjøpe noe dyrere Tror du jeg kan ta og sette o mb på alt som er med PCI å gjøre Lenke til kommentar
Cool Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Høres lit muffens rart ut det der ja, jeg kjører Wolf i 1600*1200 med alt på maks, jeg har bare GeForce 2 PRO Lenke til kommentar
house Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 10:32, CdBuRnR skrev:*host* P3 600 mhz er litt slapp i fisken og da.. heh.. litt feil kan man si.. jeg kjørte en P-III 450 før- med 512SDram.. og gforce 1 32ddr.. kjørte det i 800x600 UTEN hakking eller andre problemer... Housey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå