Gå til innhold

Gothic II - Night of the raven - karakterer


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En hel del er nytt. Poster et utdrag fra rpgdot.com skrevet av Gorath, oversett selv :)

 

MULIG **SPOILERS** FOR NOEN.

 

 

 

 

Of course more of everything

-heavily changed character development system

-Beliar shrines

-acrobatics is back

-ancient tablets with inscriptions in an old language(s) have been added. Learn the language(s) and you can enhance all(!) major skills with dozens of tablets.

-apple bonus, etc. now less but multiple times

-new teacher limit: 200% Str & Dex

-the forced upgrade of the sister skill (for example 1-h <--> 2-h) is gone. The price for skill upgrades increases now quickly. (1...5 learning points per skill point)

-hunting skills are less expensive

-more different potions can be brewn. Perm potions cost up to 20 learning points.

 

 

 

-a few decent Dex based weapons

-magic weapons (fire bow, magic bow)

-weapons with skill bomus/malus

-Beliar´s Claw. Beliar´s chosen one can load a spell to the sword. This spell can be changed, it causes additional damage.

-item sets with increased effect (belts, rings, amulets)

-will-o´-wisp amulet. Can be taught to find different secrets.

-all spell scrolls only need 5 mana.

 

 

-seriously increased difficulty level

-only half the money for items

-perm. potions +3% instead of + 5%

-most monsters are a lot tougher (dragons regenerate HP, seekers are circle 6 necromancers with rain of fire, etc. spells)

-slightly improved enemy AI (better defense)

-amount of XP for kills changed

-some valuable plants have been removed

 

 

 

-some quests have additional solutions

-NPCs have new dialogs

-several loose ends have been tied. They were used to weave the new story into the old one.

-more secrets

-some locations changed

-some locations have to be visited earlier

-short cuts to advance quicker to the new world

 

 

 

-new world Jharkendar is even more spectacular than the old one

-swamp, beach, desert

-spectacular new monsters (fire devil, boar --> runs faster than a human!, stone guard,... )

-many NPCs from Gothic 1 (Cavalorn, the water mages, Mud (well hidden))

 

 

-slightly improved graphics and performance

Lenke til kommentar

Spillet ser nok "dessverre" ut til å bli sånn at man må smugkikke litt i walkthrougs o.l. for å finne ut hvordan man skal skaffe seg en anselig som penger...

 

Det beste tipset jeg kom over i så måte må være donasjon av penger i mså porsjoner til en viss person i khorins. Uten de tingene jeg "fikk" fra ham hadde nok ting gått sinnsykt mye tregere...

 

MazeKing :cool:

Lenke til kommentar

En annen måte å få bonuser på er å praye ved Shrine of Innos og donere 100 gull, funker vel bare en gang om dagen. Og bonusen varierer med åssen class du er.

Magikere får +4 mana. Paladins får vel størst nytte, men lurest å vente til du er blitt paladin.

 

Og så fort man får tak i lockpick og sneak så er ikke penger det største problemet.

Endret av vaskiZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...