el-asso Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Sitter å funderer på følgende: Hvis man har 2 disker, disk 1 med partisjon C: og D:, hvor D: er på f.eks. 80 GB og en disk 2 på 80 GB. Kan man kjøre f.eks RAID 0 med disk 1 Partisjon D: og disk 2 eller må hele disk 1 inngå i raidet ? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Interessant spørsmål, men jeg tviler på at det lar seg gjøre da "Raid-Biosen" definerer Harddiskene som "Disker" og ikke partisjoner (Korriger meg hvis jeg tar feil) Hvorfor skal dette være ønskelig ?? er vel like greit med 3 partisjoner på samme "disken"/Raiden Edit : Ok ser at det kunne hvert ok når man har 2 disker av forskjellig størrelse - men forsatt ???.... Endret 3. mars 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hele disken må være med i raidet.. Er diskene forskjellige i størrelse kan man bare benytte størrelsen til den disken som er minst. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Hele disken må være med i raidet.. Er diskene forskjellige i størrelse kan man bare benytte størrelsen til den disken som er minst. Var redd for det ja, tanken var å beholde nåværende partisjon C: urørt og la resten av disken inngå i RAID ved kun å kjøpe en ny disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå