Gå til innhold

Er det virkelig sant...

Anbefalte innlegg

...så er alt bare bra.

Er det sant at hvis du starter datamaskinen så er det lav temperatur?

Er det sant at det er tryggere enn luftkjøling?

Er det sant at jeg får nye prossesor hvis jeg ødelegger den pga vannkjølingen?

Er det noen som kan bevise dette til meg og andre?

:thumbup:

Endret av Conan_Warrior
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du vil få lav temperatur når du starter maskinen.. Som du også får ved luftkjkøling.

Nei, det er ikke tryggere, eller farligere en luftkjøling. Pumpen på vannkjølingen kan stoppte på lik linje med viften i luftkjølingen.

Tja.. Ny CPU... Spørs jo hva som skjedde.. Ble den ødelagt fordi du ikke hadde montert det riktig, så får du ikke ny.. Ødelagt fordi pumpen stoppet.. tja kanskje.. Alle tilfeller er ulike.. akkurat som med luftkjøling..

Lenke til kommentar

Du kan oppleve problemer med høy temperatur på andre komponenter som feks Northbridge og mosfet siden du mister luftsirkulaskonen rundt CPU når du bytter til vannkjøling, dette gjelder også rammen på skjermkortet om du setter på en vannkjølt gpu blokk

Fikk også problemer med blafring i skjermbildet når waterchillpumpen sto for nært skjermen

Lenke til kommentar

Om det lønner seg med vannkjøling ?? = alt etter hvem du spør og hva du vil oppnå

Jeg vil si - JA absolutt når det er snakk om overklokking

men hvis målet er å lage en tilnærmet støyfri PC kan du gjøre mye uten å bruke vann.

Når det gjelder støy så blir dette hva du gjør det til - det er ikke alltid vannkjøling er stillere enn viftekjøling (så lenge du har radiator og pumpe i kabinettet) - Men.....nok engang, dette blir hva du gjør det til, og hva man prioriterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...