Br?stopp Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Leser på NRK sine sider at musikeren Thomas Dybdahl ble i dag frastjålet sin bærbare PC i lobbyen på et hotell nær Oslo S. Store deler av det som skulle bli det tredje og siste albumet i "Oktober-triologien" er gått tapt hvis ikke pc'en kommer til rette. Hele artikklen står HER Hvilken amatør er det som legger et halvt år av livet sitt på en laptop uten å ta nødvendig back-up? Selv har jeg reist verden rundt med X antall videotaper som utgjør en stor verdi både i tid og penger. Aldri har jeg sendt, oppbevart eller redigert dette materialet uten at det er laget backup kopier som jeg har lagret på to forskjellige steder. Dessverre kamerat, sånn er det her i tecknolivet: Legg aldri livsverket ditt på en PC. Dette tilfelle må du antageligvis sette på erfaringskontoen din. Ellers, så ønsker jeg deg lykke til, og håper for din del at den kommer til rette Endret 3. mars 2004 av BråStopp Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Han har nok aldri hatt dette materielle og skylder på at det har blitt "stjålet". Ingen må få vite at han bare har ligget på sofaen i 1/2 år. Nei seriøst så syns jeg ikke synd på fyren. Makan te idioti. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Latterlige greier. Hadde 'livsverket' mitt ligget på en bærbar PC hadde jeg jaggu tatt backup til ekstern enhet hver eneste dag før jeg skrudde den av. Heller til sofa-teorien jeg og Endret 3. mars 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 tipper han har rokket bort pengene sine pub'n jeg er bare ikke mulig kome med noe så dumt. Hadde mannen hvært en seriøs musiker og som var avhengig av pc'n som i hans tilfelle så hadde han hatt backup. For meg ser dette ut som et tåpelig pr stunt Lenke til kommentar
Mio Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Det var vel så raua det som han har mekka sammen, at han betalte noen for å rappe laptopen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Tror nok at dette er mere off-topic emne, men det er litt dumt av fyren å ikke ha noe som helst form for backup ja. Noe som er synd, pga den fyren lager _meget_ bra musikk. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Betyr det at vi slipper å få enda en plate fra den mannen? Lenke til kommentar
farke Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Betyr det at vi slipper å få enda en plate fra den mannen? Yeah man! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 han er jo flink da .. slutt å klag Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 kisen kan ikke synge... jeg betaler han heller for at han skal forsvinne Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Backup er for pyser Så du sier at de fleste brukerene på dette forumet er pyser? Du må vok være litt forsiktig med dine utalelser Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 har absolutt ingen sympati med han, dette viser hvor dum han er når han ikke bruker opptaks utstyr eller mekker backup Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Han har nok opptaksutstyret på PC'n da. En PC med kraftige musikkprogrammer og sequencer ala Reason, et par softsynther og et bra lydkort er et mobilt studio i seg selv. Man kan ta opp alt man spiller på gitaren i sequencern, lage trommespor, synge inn vokal.. et studio er IKKE noe alle har uendelig tilgang til. Man betaler i dyre dommer for å låne studioet noen dager (med mindre du har platekontrakt og blir sponsa av selskapet), og det gjør man bare ikke for å øve inn låter til den nye plata si. Men backup hadde nok vært lurt av og til. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Han har nok opptaksutstyret på PC'n da. En PC med kraftige musikkprogrammer og sequencer ala Reason, et par softsynther og et bra lydkort er et mobilt studio i seg selv. Man kan ta opp alt man spiller på gitaren i sequencern, lage trommespor,synge inn vokal.. et studio er IKKE noe alle har uendelig tilgang til. Man betaler i dyre dommer for å låne studioet noen dager (med mindre du har platekontrakt og blir sponsa av selskapet), og det gjør man bare ikke for å øve inn låter til den nye plata si. Men backup hadde nok vært lurt av og til. roger det, men backup da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå