Gå til innhold

Jeg vil se bilder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[img--]http://home.online.no/~hejohns/kasse.jpg[--/IMG]

Variant av nedsenket pumpe.

Nå bruker jeg en litt større pumpe, så jeg måtte gå over fra blåbærsyltetøy til sylteagurker.

Hmm lekkert, men har du floppy kabel fra clas? Den er veldig tynn og fin å gjemme bort ;), men blir ikke det minne på skjermkortet og minne på hket veldig varmt når radiaotrn blåser rett inn i kassa, uten og ha noen utvifter bak der? :hmm:

Lenke til kommentar
[img--]http://home.online.no/~hejohns/kasse.jpg[--/IMG]

Variant av nedsenket pumpe.

Nå bruker jeg en litt større pumpe, så jeg måtte gå over fra blåbærsyltetøy til sylteagurker.

Hmm lekkert, men har du floppy kabel fra clas? Den er veldig tynn og fin å gjemme bort ;), men blir ikke det minne på skjermkortet og minne på hket veldig varmt når radiaotrn blåser rett inn i kassa, uten og ha noen utvifter bak der? :hmm:

hmmm. jeg klarer ikke å se bildet jeg!!! Kan noen som har lagret bildet legge det ut på nytt?

Lenke til kommentar
[img--]http://home.online.no/~hejohns/kasse.jpg[--/IMG]

Variant av nedsenket pumpe.

Nå bruker jeg en litt større pumpe, så jeg måtte gå over fra blåbærsyltetøy til sylteagurker.

Hmm lekkert, men har du floppy kabel fra clas? Den er veldig tynn og fin å gjemme bort ;), men blir ikke det minne på skjermkortet og minne på hket veldig varmt når radiaotrn blåser rett inn i kassa, uten og ha noen utvifter bak der? :hmm:

Det er litt "juks". Da jeg hadde kamera her skulle jeg knipse bare vannkjølinga og tok derfor med bare halve kassa. I 2.etg har jeg en FortronSource og en ekstra 120mm som trekker luft ut. HD er plassert i en 5,25-brønn under en DVD, CD-brenner, viftestyring og floppy helt på toppen. Kabler til vifter er strekt bak hovedkortbrettet eller i ramma til kabinettet. Resten av kablene ligger mellom 5,25-brønnene og høyre sidedør. På den forige PSU'n bytta jeg kablene med en myk firelederssak fra ClasOhlson. Har ikke kommet så langt med denne.

Viftene går på snaue 7V men det er god trekk i kassa og varme er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg fikk bedre temp ved å ha en titan alu vifte på hver side av min Black Ice Extreme. Men det beste resultatet hittils har jeg fått ved å ha en Titan Alu vifte plassert oppå rammeverket til en annen titan Alu vifte så det er en slags duct (da blir det ingen død sone rett under motoren til viften). På titan Alu viftene er det lett å ta av viftebladene og eventuelt montere de igjen etterpå ;)

Lenke til kommentar
noen som kan hjelpe meg med hard facts om 2 vifter på en radiator

 

Har 2 120mm vifter og tenkte og sette begge på radiatoren så jeg luerer bare på on det vits i det eller vil det bli samme resultat?

push pull har vesentlig bedre ytelse en kun en vifte. Spesielt siden man kan sette de ned til 7 eller 5 volt og de bil fremdeles være bedre en kun en vifte på 12 v :)

 

( alt etter vifte type så klart. )

Lenke til kommentar
http://home.no/raphaug/egeninfo.html

Der ligger info om blokker osv.

 

Tank -> pumpe -> radiator -> cpu -> gpu -> tank

 

Den er til salgs hvis noen er intressert!  :yes:

Da går vel vannet "omvendt" en hva som er tiltenkt for prosessor blokken din?

Taper nok noe ytelse på det vil jeg tro.

 

RBX eller WW taper nok 3-4C minst, vil jeg gå ut i fra.

Hvilken rekkefølge bør det gå i da?

Trodde den jeg har nå er den beste, men hvsi du vet en bedre så!

Lenke til kommentar

Var litt det jeg var "sikker" på også, at innløpet bør være rett over CPU. Men har tenkt litt på å kjøre det motsatt selv også da jeg vil ha to radiatorer med hver sin pumpe (Radiator 1 - "utløp" på venstre side Radiator 2 - "utløp" på høyre side). Radiatorene er like og pumpene er like. Men jeg har vel egentlig slått det fra meg ;)

Lenke til kommentar

da var jeg online :w00t:

 

ihvertfall foreløpig. det må foretas en liten modd til på toppen, slik det er nå kan ikke fronten monteres og jeg kan heller ikke ha floppy og DVD stasjoner i

 

 

home.no/genesisaix/watercooled/

3Stk bilder

 

 

wholeShit.JPG

 

bottom.JPG

 

top.JPG

 

 

dete r første gang jeg gjør dette.

noen kommentarer på det?

ja jeg vet det ble en del 90Ledd, annet?

 

edit_

det er som dere ser ikke vann i systemet. Det er fordi bildene altså ble tatt før jeg kom til det. Det jeg også gjorde var å korte litt ned på slangene, bla. for å avbelaste trykket på skjermkortet. Det hajalp en del, men det virker forsatt til å være litt bøy. Derfor spør jeg, er det meget uheldig for skjermkortet å stå slik det gjør på bildet?

Endret av genesis
Lenke til kommentar

[bilder...]

 

Sånn ser det ut nå,  kjøpte faktisk nye pene slanger, men jeg tok det på øyemål, og de var litt for store  :no:

Er det en grunn til at du har den liggende radiatoren slik?

- Vil jo ikke få noe effekt å snakke om når viftene blåser parallellt med radiatoren, og ikke gjennom den...

 

EDIT: Glem det, så plutselig den vifta i taket.... :blush:

Endret av DreamTime
Lenke til kommentar
http://home.no/raphaug/egeninfo.html

Der ligger info om blokker osv.

 

Tank -> pumpe -> radiator -> cpu -> gpu -> tank

 

Den er til salgs hvis noen er intressert!  :yes:

Da går vel vannet "omvendt" en hva som er tiltenkt for prosessor blokken din?

Taper nok noe ytelse på det vil jeg tro.

 

RBX eller WW taper nok 3-4C minst, vil jeg gå ut i fra.

Hvilken rekkefølge bør det gå i da?

Trodde den jeg har nå er den beste, men hvsi du vet en bedre så!

Rekkefølgen på blokkene dine er riktig. Bare ikke helt slangene( som det ser ut ifra bildene)

 

Hovedslangen fra pumpen skal gå inn på midten av cpu blokken, og resten av systemet skal da tas fra de utgående nipplene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...