Gå til innhold

Slim DVD-+RW, NEC ND-5100 el. Toshiba SD-R6372

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter to slim (laptop-størrelse) IDE DVD brennere. Den ene er en NEC ND-5100, og den andre er en Toshiba SD-R6372. Begge er vel lansert for ikke lenge siden, og er ikke sikker på om de er leveringsklare ennå.

Noen som vet hvem som evt. vil selge/selger disse i Norge?

(kan gjerne være en distributør)

Ett søk med Google returnerer en haug av steder i Europa....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871293487

Hej du!

Nec ND-5100 levereras i Dell laptops ibland. Kanske kan man köpa den från Dell med artikelnr U1038. Du kan titta lite i Dells forum för info. Du kan också pröva att söka i The Firmware Forum.

Vad du än gör:

Håll dig undan Philips SDVD6004! Min andra i ordningen har precis gett upp. Fungerar bra till att börja med, men sen blir det problem. Denna kommer ofta från Dell.

Mvh

Anders

Lenke til kommentar

Er nok Toshiba SD-R6372 som er mest aktuell, funderer på å skifte ut en Toshiba spiller fra en HP nw8000, og de skal bla. være like hva montering av plastdeksel angår.

Vil helst kjøpe en OEM spiller, siden spillere levert fra merke-leverandører har en tendens til å koste 2-3 ganger så mye..... Mener SD-R6372 kan skaffes for ?160-190 i diverse web-butikker i Tyskland, men kunne gjerne tenkte meg å kjøpe den i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

Så länge du ska byta ut en du har, ska det inte vara något problem med tanke på vilken läsare/brännare du väljer. Dell har ex lite extra plast runt sina optiska enheter, för att de ska vara lättare att montera. Då är det bara att ta bort det man har och montera det på den nya enheten.

Tidigare fanns det master/slave-problematik, men det ska vara helt borta nu med nyare datorer och enheter. Bara att plugga in och köra.

Jag tittade lite på ebay, men bra brännare verkar vara både svåra att få tag i och dyra.

Kan vara värt att titta lite på www.rpc1.org om det går att få den brännare du planerat köpa regionsfri.

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

Se lite närmare så ser du att det går att ta bort plastfronten. Två-tre små hakar som man petar lite på så lossnar den. Man måste ha släden ute för att göra detta.

Jag hade en Toshiba combo (DVD-ROM/CD-RW) förut, som jag är mycket nöjd med.

Anders

Endret av Slettet+9871293487
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at man kan ta bort plastfronten. Cluet er det at spillere fra forskjellige produsenter har ulik plassering av eject og nød-hullet, det er problemet med plastfronten. AFAIK, så er alle Toshiba spillere like angående festepunkter på plastdekslet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

Då tycker jag du ska satsa på en toshiba.

Kanske du måste borra hål i fronten om det är fler LEDs än på din nuvarande läsare.. Annars kanske man klarar sig utan att se att det blinkar grönt...

Lycka till!

Ps. Jag ska för övrigt sända Philips SDVD-6004 nr 2 i retur till Dell i veckan. De vill inte låta mig få en NEC istället, utan jag ska få pengar tillbaka. Om du ska beställa en brännare från utlandet kanske jag vill vara med och beställa en också.. Var bor du? Vi kan förresten ta detta i PM Ds.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...