pabelo Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 problemet mitt er som følger.. Jeg har laget et skriveprogram der man kan byte bakrundsfarge og tekst farge. Når fargene forandres, lagrer programmet om på en fil som heter inst.txt . Hvordan kan jeg få denne filen(inst.txt) til å starte sammtiding med formen slik at formen leser av kodene som står skrevet i inst.txt i form.main ? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Nå vet jeg ikke helt hvordan denne filen ser ut, så jeg bare viser hvordan jeg ville lagret/åpnet en slik fil: Private Declare Function GetPrivateProfileInt Lib "kernel32.dll" Alias "GetPrivateProfileIntA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As String, ByVal nDefault As Long, ByVal lpFileName As String) As Long Private Declare Function GetPrivateProfileString Lib "kernel32" Alias "GetPrivateProfileStringA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As Any, ByVal lpDefault As String, ByVal lpReturnedString As String, ByVal nSize As Long, ByVal lpFileName As String) As Long Private Declare Function WritePrivateProfileString Lib "kernel32" Alias "WritePrivateProfileStringA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As Any, ByVal lpString As Any, ByVal lpFileName As String) As Long Private Sub Form_Load() txtText.BackColor = GetPrivateProfileInt("Style", "BackColor", vbWhite, App.Path & "\inst.txt") txtText.ForeColor = GetPrivateProfileInt("Style", "ForeColor", vbBlack, App.Path & "\inst.txt") End Sub Public Sub SaveSettings() WritePrivateProfileString "Style", "BackColor", CStr(txtText.BackColor), App.Path & "\inst.txt" WritePrivateProfileString "Style", "ForeColor", CStr(txtText.ForeColor), App.Path & "\inst.txt" End Sub Når fargene har endret seg, kall SaveSettings for å lagre de nye instillningene. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Takk, det funka Edit: skrev i feil tråd Endret 5. mai 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå