Gå til innhold

Andre forsøk

Anbefalte innlegg

Dette er nå mitt andre forsøk på layout til hjemmeside ;)

Et par småting jeg også lurer på, hvorfor forandrer det seg litt når jeg åpner den i IE og i Opera? Og en annen ting, jeg synes denne siden står så lenge å loader før alt er fremme, lengre enn på andre sider jeg er inne på, er dette fordi bildene jeg har brukt ikke er godt nok komprimert? ..eller?

Link

ok, ta det pent da :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sei det slik;

Det er ikkje smart å bruke "interfacen" som en BG i html dokumentet, det vil i så fall kun fungere i den oppløsningen DU brukte når du laga sida. Knappane var heller ikkje spesielt fine. Egentlig vil eg be deg starte all over - ikkje for å vere slem, men fordi ærlighet varer lengst ;)

kikk litt rundt på fine sider, og les litt tutorials - så kommer du fort framover her i livet :D

http://polecat.demoted.org/inspiration/ er en fin plass å begynne.

Lenke til kommentar

hm..."interfacen" som en BG? :p

Okay, er ikke noe problem å starte på nytt, har igrunn regnet med det.. jeg må bare lære meg det først, så kan jeg begynne på en skikkelig side =)

Synes knappene er fine jeg *snufs* :cry:

Lenke til kommentar
hm..."interfacen" som en BG? :p

Okay, er ikke noe problem å starte på nytt, har igrunn regnet med det.. jeg må bare lære meg det først, så kan jeg begynne på en skikkelig side =)

Synes knappene er fine jeg *snufs* :cry:

Knappane i seg sjøl var greie nok dei, men dei passa dårlig inn liksom... ;)

Lenke til kommentar

Ja, som arve sier, passet ikke knappene inn; de virket for renslipte i forhold til det egentlig litt røffe designet...

Til interfacen: prøv å bare bruke der du har noe innhold, altså selve "siden" din... css'en du bør bruke i stedet for din:

.css{
   background-color: #FFFFFF;
}

da får du hvit bakgrunn, men uten at den repeterer seg i bredden. for det gjør den i høyrere oppløsninger.

håper du skjønte hva jeg mente med dette, føler liksom at jeg ikke klarer å forklare meg så bra i dag :no:

Edit: skriveleif

Edit2: bg: background

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

• Bakgrunnen gjentar seg...
  • Lite spennende header, selvom de firkantene er noe jeg ikke hadde klart å laget selv...
  • Syns ikke menyknappene var særlig pene, sorry, men det er min mening
  • Times er allerede nevnt.
  • Ingen mouseover

Men ikke gi opp håpet, det er bare å fortsette å prøve, og hvis du ikke har troen på deg selv så kan jeg kanskje trøste deg med at dette:

EndeligFerie.com 15. august 2003

EndeligFerie.com noen uker senere

Dagens utgave, et halvt år etterpå.

Så du kommer nok til å gjøre det bedre og bedre, og du kommer til å gå i mindre og mindre feller...

Men når det gjelder ditt design...

1.jpg

Lenke til kommentar

Knappene er pene, men som sagt kræsjer de med den layout/design som de er plassert på.

Mulig bakgrunnsbilde bare var for å vise frem ideen, men skulle du brukt grafikken slik, må du dele opp siden så den kan vokse i høyden.

Savnet :hover effekt på knappene.

Struktur/oppbygning er vel standard og helt greit. Men texturen i grafikken kan gjøre det litt vanskelig å få siden dynamisk. En litt cleanere bakgrunn tror jeg hadde gjort seg bedre.

Ellers var dette jo ikke så verst, trenger bare å begynne på nytt :p stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

synes det virker som om det er to typer elementer på siden, den litt smoothe knappe stilen og den mer røffe bg stilen. de passer ikke helt sammen. jeg mener du bør holde deg til en ting og lage den gjennomført. da tror jeg at du kan få til noe bra .. :thumbup:

Lenke til kommentar
For det første, TIMES!??!

:)

Ellers, likte jeg ikke siden selv. Mener det er litt for lite struktur i siden. Osv... ^^

skifta font på normal til verdana jeg.. kjekt :D

men dette skal selfølgelig den som lager siden stå for..

uansett:

• knappene passet ikke helt inn. men det var visst nevnt
  • hva er det som ikke stemmer nederst på den blå tingen i header?
  • rar skygge...
  • passer til bare en skjermoppløsning!

Endret av no_remorse
Lenke til kommentar

Smidt: takk for tipset, er enig :yes:

Nimzowitsch: takktakk :p skal prøve ut det når jeg starter på nytt, hvis jeg velger et lignende design ;)

PoleCat: heh?

no_remorse: ja, heh.. det med at den bare passer til èn skjermoppløsning er jo litt dumt ;) hehe, skal nok få ornings på dette til neste forsøk :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...