Gromle Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Har litt problemer med en pc her. Den henger seg med en gang windows har loadet ferdig, og bruker laaang tid på loade windows. Og trykker man reset da så henger den seg under POST-skjermen. Den må slåes helt av før man kan prøve noe på nytt. Temp på CPU ligger på ca 52grader idle i BIOS. CPU er XP2600. WinXP. Hvordan oppfører en PC hvis den blir for varm? vil den bare henge, eller blir det bare svart? Noen som har noe ideer om hva som er galt? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Kan virke som om temperaturen er årsaken. Har du sjekka at kjølinga sitter som den skal. Kan være en ide å ta den av, gjøre den ren og ha på ny goop hvis du har hatt den lenge. I allefall så skal ikke Bios tempen være så høy Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Temperaturen er neppe årsaken... Jeg har hadt min over 60 grader på idle uten at det har skapt noen problemer... Eneste problemet mitt er at det er normalt med 45-50... og når du da har 52 grader, så vil jeg ikke se på det som noe kritisk i det heletatt... det må være noe annet som er feil... men jeg har desverre ingen formening om hva det kan være... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Du kan jo alltids sjekke i oppgavebehandling da om det er en av prosessene som har klikket... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Tenkte jeg skulle obdusere maskinenen i dag.. eventuelt legge inn Win på nytt.. Håper det hjelper.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Maskina virker som den har kommet seg igjen etter å ha stått avslått siden i går kveld. Kan det være noe som ligget i minnet som laga problemer? Hvor lenge må en maskin være avslått før alle former minne tømmes helt? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 En kompis hadde lignende problem på en ferdigbygget IBM-pc. Vi kikket inni, og så at viften i PSU var død. Ringte support for å høre fremgangsmåte i garantisak: Vi: viften i strømforyningen har dødd, noen må sjekke den. Supp: prøv å formattere og legge inn på nytt med recovery-cden. Vi: det er ikke Windows som styrer den viften. Supp: flash strømforsyningen. Vi: den kan ikke flashes. Supp: last ned nye drivere fra IBM da hvis dere ikke klarer det. Vi: *sukk* kan vi får prate med noen andre? Deretter ordnet ting seg. Et lokalt verksted fikset det og sendte regningen til de som leverte maskina. Men poenget var altså at en vifte hadde stoppet. Merkelig på en "toppmaskin" som bare var et par mnd gammel. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Hehe.. Flash strømforsyningen.. Nå har jeg hørt det også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå