tHaZ Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 når jeg prøver å oppdatere biosen på mitt Abit SD7 kort, får jeg bare melding om ett eller annet med "wrong part number". hva er galt? -Thomas Lenke til kommentar
Destro Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Er du sikker på at du har rett opdatering? Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 hehe, ja. har prøvd alle oppdateringene til hovedkortet :razz: får samme feilmelding på alle Lenke til kommentar
Destro Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg antar at du bruker det programet til flasing fra produsenten også, og starter opp med boot disk :smile: ellers så vet jeg ikke ? Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 bruker nyeste "awdflash" fra abit ja, men jeg booter ikke fra disk. har aldri gjort det tidligere for å oppdatere bios. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 vis du bruker windows så er det bare å lage boot disk og boote med den. men jeg tror ikke det er problemet. Men du kan jo prøve? ellers så kan du kontakte ABIT gjenom suport. vis du ikke får hjelp her. finer emailen på siden deres. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 OBS! Dersom du oppdaterer biosen på SD7 kortet, reduseres maks CPU spenning på NW prosessoren fra 2.2V til 1.625V. Dette betyr ikke noe dersom du ikke benytter deg av spenninger over 1.625 (NW prosessoren bruker 1.5V som default). Men det er greit å vite. Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 volt innstillingen på biosen min er allerede stilt inn på max 1,625v, fulgte med bios versjon "6X" så grunnen til at jeg ville oppdatere biosen er at jeg vil ha mer... :razz: men jeg klarer jo verken å oppgradere eller nedgradere... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Biosversjonen på mitt SD7 kort var versjon 5J, det er denne versjonen som tillot spenning opp til 2.2V. Den kan fortsatt lastes ned på http://www.abit.nl Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 feilmeldingen min er nøyaktig sånn: -> The program file's part number <- -> does not match with your system! <- [ Denne Melding var redigert av: tHaZ på 2002-03-21 16:15 ] Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 sliter enda jeg.. :razz: hvilken versjon av awdflash bruker dere som har klart å oppdatere abit sd7 biosen? er det en annen enn "AWDFLASH 7.97d" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå