anderlin Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Hvilke muligheter har man for å kjøre raid-0 (software) med GNU/Linux og XP i dualboot? Noen som har erfaringer? Hovedkortet i mitt tilfelle er K8T Neo-FIS2R, og det er to S-ATA disker det er snakk om. Er den eneste løsningen å vente med raid til støtten blir bedre? Endret 2. mars 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 jeg ser ikke noen problemer angående dette.. (jeg går ut i fra XP skal på en egen partisjon) SW raid 0 støtten i linux kernel støtter booting fra SW raid partisjoner, men de partisjoneres på en spesiell måte. Mer om dette på Boot+root+lilo , Software raid howto , root raid howto og software raid 0.4x howto Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Takk for linkene! Jeg skal se på dem. Slik jeg hadde forstått det, gjør Linux og Windows raid på to forskjellige måter, slik at de ikke kan holde styr på samme array uten at det blir problemer. EDIT: Jeg fant at en del av tingene jeg hadde lest om raid og Linux var litt gammelt. Nå har flere kommet med drivere, og kjernen har bedre støtte. Jeg skal prøve, og rapportere tilbake hit. Endret 3. mars 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå