jorgis Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Holder på å mekke meg et filadministrasjonsskript, og lurer på hvordan jeg kan skille mellom mapper og filer i utputt fra readdir();. Evt. om dette bør løses med regular expressions? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 du har funksjonene is_file og is_dir som sikkert er til hjelp. videre er følgende funksjon og dertilhørende del av manualen interessang: http://no2.php.net/manual/en/function.mime-content-type.php nyttige ikoner finner du i /var/www/icons Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Bruker denne koden for å liste alle filer i en mappe: <?php if ($handle = opendir('mappenavn')) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { echo '<a href="' . mappenavn/urlencode($file) . '" border="0">' . urlencode($file) . '</a><br>'; $i++; } } closedir($handle); } ?> Totalt <?php echo "$i"; ?> filer i denne mappen. Hvordan kan jeg hente ut hver eneste forekomst av filer/mapper, og kjøre is_dir() på hver? Kan jeg bare kjøre $mapper = is_dir($file); ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Forresten: Skal ha det slik at alle mappene skal listes i en <select>-greie. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 det skal stå eksempler på dette i manualen for readdir tror jeg.. som rekursivt henter ut alt av mapper og filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå