Gå til innhold

Maskinen finner ikke Firewirekort

Anbefalte innlegg

Har akkurat plugget til et firewirekort (ST lab). Har koblet til strømmen og skrudd på maskina, men Windows ser ikke ut til å finne noe ny hardware. Har gått inn via ControlPanel og lett, men finner fremdeles ikke noe.

Noen som vet hvordan jeg skal gå fram for å få installert denne?

(Evt kan foreslå en sjekkliste for hva jeg bør gjøre på nytt igjen. Jeg satte inn kortet i en ledig port, plugga til strømmen og skrudde deretter på maskina. Ingen driver til kortet skal visstnok være nødvendig, pga Windows XP).

Veldig takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk fremdeles ikke noe "New hardware found"-beskjed. Men ser igjennom lista over mulige valg inne på Add Hardware (Controlpanel). HVa skal det stå her? Ser at en mulighet er: "ALi PCI to USB Open Host Controller", som jeg får beskjed om at "is working properly".

Er dette et tegn på at den er installert, eller snakker vi nå om noe helt annet...?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å bytte til en annen port, uten at dette hjelper. Jeg skal vel få opp en tilsvarende melding som når jeg installerte nettverkskortet mm "new hardware found" e.l?

Når jeg går inn via controlpanel på "add hardware" ser det fremdeles ikke ut til at programvaren finner noe. Hvis jeg klikker meg videre på "search for and install the hardware automatically" får jeg beskjed om at "the wizard did not find any new hardware on your computer". Trykker jeg videre for å velge en manuelt, har jeg muligheten til å velge ieee1394 (blant alle andre typer hardware), men må da ha en diskett med driver, noe som ikke skal være nødvendig. Tolker dette som at den ikke finner noe i det hele tatt.

Er virkelig desperat etter hjelp, og tar imot alle råd.

Her er mine (som datanybegynner) mulige forklaringer på hva som går galt:

1. Kortet er defekt. (Mener dette er rart, da det er nytt ute av pakken og den finner det ikke).

2. Jeg glemmer av en eller annen elementær ting (Kan ikke skjønne selv hva det skal være, men...)

3. En annen kabel en strømkabelen må kobles til kortet for at det skal fungere. (Det ser ut som det er en innvendig tilkobling for firewirekabel, men dette skal vel ikke være nødvendig for at den skal virke...?)

4. Andre forslag?

Hvis jeg ikke får den til å virke i løpet av morgendagen får jeg heller prøve å returnere den... :(

(Den er forresten av dette merket: http://shop.epartner.no/PartDetail.aspx?q=...5;pl:1;p:490667 )

Endret av simson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...