Gå til innhold

kan jeg ha svidd prosessoren ?


Anbefalte innlegg

tror jeg kan ha ødlagt cpu'en min etter at jeg satte inn en kabinnett vifte. rett etter jeg hadde satt den inn og slått på pc'n begynnte den å pipe. jeg slo da av pc'n og tok ut vifta. når jeg skulle slå den på igjen skjer ingen ting, selv om det kommer strøm på hovedkortet. har prøvd å resette bios men det hjalp ikke noe. har et hovedkort av typen Abit AN7.

 

all hjelp mottas med takk.

 

Epz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har AN7 så kan du jo kikke på tallkoden som dukker opp på hovedkortet og sjekke i manualen hva den betyr.

 

Broren min har også Abit AN7 og det ula som bare f, men det var med en gang han fikk den da, og maskinen staret. Han flasha til ny bios og da ble ulinga borte.

 

Plugga du vifta på hovedkortet eller på strømforsyningen? Tror AN7 piper og uler hvis CPU vifta går for sakte. Vet det var en kabinettvifte, men vet jo aldri. Prøv å sett på vifta igjen å se hva som skjer,

Lenke til kommentar

jada, det kommer ikke opp noe tall på hovedkortet annet enn "00", noe jeg mener er vanlig når den ikke er slått på, men har strøm på seg. det er det når jeg trykker på "start" knappen at ikke noe skjer. vet AN7 piper mye, grusomt mye i førsten. så stoppa den etter en stund. synes det er rart at det kommer strøm på hovedkortet i det hele tatt, spess når den ikke starter. har ikke mulighet til å teste ram, cpu eller hk på noe annet.

 

GAAAAAAAAH!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...