Nervevrak Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Den nye bærbare maskina har ferdig XP home edition med mange søppleprogrammer instalert Skal bytte til Pro. Men først vil jeg formatere hardisken så ikke noe henger igjen fra home edition Problemet er bare at jeg ikke får formatert noe sted, overalt blir jeg nektet å formatere Ikke er det diskettstasjon på maskina heller. Hvordan kan jeg formatere alt? Trodde en fikk valget å formatere når en puttet Pro CD'n inn i maskina. Men fant ikke noe. Det er grenser for hvor langt inn i den nye installasjonen jeg vil gå. Så jeg ikke risikerer å sitte med 2 systemer som ikke funker. Og fortsatt ikke får formatert. For da kommer jeg verken frem eller tilbake. Vil valget om å formatere komme en eller annen gang i instalasjonen? Isåfall hvor da ca? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Å formatere en harddisk passer ikke under "bærbare datamaskiner". Post enten under "lagringsmedier", da det er formatering av et lagringsmedium. Flyttes Lenke til kommentar
Naits Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Sett i Pro CD'en, restart maskina, boot fra CD, la XP gjøre nødvendige ting, og følg installasjonsprogrammet. Underveis vil du bli spurt om å formatere, eller slette partisjon. Når du så har gjort det, kan du legge inn den XP Pro du har. Fiks ferdig Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Husk å sette boot-rekkefølgen i Bios slik at CD-rom er den første. <- Viktig. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ja, men skal man først boote fra CD, så må man jo nødvendigvis gjøre det? Sier seg jo litt selv.... Eller? Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Takker. Da prøver jeg å fullføre Pro installasjonen, og satser på at alternativet dukker opp. CD-boot står selvfølgerlig allerede først. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Det er ikke langt inni installasjonen, nesten helt i starten er det faktisk... Velg "slett valgt partisjon", etterpå "opprett ny partisjon på det upartisjonerte området"... Da får du valg om å formatere vanlig/hurtig og med fat eller ntfs filsystem. Anbefaler ntfs... Lenke til kommentar
Naits Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Det er ikke langt inni installasjonen, nesten helt i starten er det faktisk... Velg "slett valgt partisjon", etterpå "opprett ny partisjon på det upartisjonerte området"... Da får du valg om å formatere vanlig/hurtig og med fat eller ntfs filsystem. Anbefaler ntfs... På litt eldre HD'er, så er det vel anbefalt med FAT? Eller tar jeg feil? Nervevrak bør nok ta NTFS ja Ville bare se om jeg fortsatt husker riktig angående filsystem Endret 2. mars 2004 av Naits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå