Gå til innhold

mest for pengene cpu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men som sagt, så skal jeg bygge meg opp en budskjett pc, og hvis jeg skal holde på å legge til noen kr. ekstra på alle komponentene, så oppnår jeg ikke dette.

Egentlig lurer jeg bare på om jeg kan kombinere budskjett og overklokking sånn at jeg kan vinne enda mer ytelse for pengene, men det blir vel for mye komponenter som må være "litt" bedre..

den "magiske" grensen er 5000,- så dere kan jo tenke dere at dette er litt stramt..

Men kan dere ikke prøve å finne ut hva som blir de absolutte dårligste komponentene jeg kan bruke for å overklokke litt, eller om jeg skal bare droppe allt av overklokking.. :(

 

kan tenke meg at jeg har lyst å oppnå ca. 2GHz..

Endret av Talker
Lenke til kommentar

og så må du i tillegg ha bra ram for å klokke langt! Noname går ikke så langt her nei.. husk på det, du kan kjøpe twinmos Pc400, og minnekjølere http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1858

 

og en billig vannkjølings pakke er også greit, jeg syns for min del at vifte-kjøling bare er søppel og at omtrent alle kjølerne kjøler omtrent like bra.

 

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet733.htm

Lenke til kommentar
lett xp3200 vil jeg si  :) . har selv NF7-s 2.0 å xp2500+ kjører stabilt @ 2411mhz.

Nå snakker vi om en budsjett PC :p

HK til 700,- kroner og CPU til 750,- kroner ER budsjett .

Dessuten so er topic'en mest for pengene cpu .

Og dette er den combo som ER det idag .

 

Om trådstarter skal ha DDR 333 eller DDR400+ er opp til han selv .

Samme er det med skjermkort og andre ting .

 

Kjent av alle i hele verden .

Lenke til kommentar
Et tips hvis du har et litt stramt budsjett,er å planlegge kjøpet nøye over tid,

og så kjøpe mest mulig sammlet på en nettbutikk.

Dette fordi frakten ofte er lik uavhengig av antall varer du kjøper... :)

 

Dette er kanskje litt OT,men jeg snakker av (dårlig)erfaring :blush:

joda, har god tid og ingen planer om å betille hver enkelt del på forskjellige butikker... :p

Men faktisk så kan det bli billigere å bestille fra 2 forskjellige butikker hvis den ene har noen billige deler og den andre omvent. Det var sånn på den pc'n jeg sitter på nå.. :yes:

Lenke til kommentar

Med trangt budsjett og ønske om å overklokke en god del uten å risikere at PC'n bråker værre enn Prinsesse Margrethe så vil jeg si du har kun ett alternativ:

 

* AthlonXP 2500+ (~700kr + kjøler) går lett til 3200+ selv om den er låst.

 

Pentium4 northwood og Athlon64 synes jeg er for dyr fortsatt. (1600-2000 kr) Pentium4 Prescott er alt for varm og lar seg derfor ikke klokke noe særlig uten enorm kjøling. Athlon64 FX og Pentium4EE er alt alt alt for dyre og Athlon64 klokker ikke så veldig bra ennå.

Lenke til kommentar

jo, det kan jeg spare på...

så var det grafikkort da, tenkte på 9200se med 64mb ram for 425,-

det er vel ikke mye å spare på å skifte ut det med noe annet?

Skjerm kan kansje lønne seg å kjøpe brukt ellers så blir det vel en så billig en at den ikke klarer noe serlig Hz.. eller oppløsning...

 

Når man skal kjøpe ram senere, må rammen være helt lik da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...