goggys Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 har et problem me at pc-en retarter seg av seg selv. Hvet ikke hva jeg skal gjøre . Noen som kan hjelpe? Bruker Win xp pro forresten Lenke til kommentar
Fnygaa Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Samme skjedde med meg for en liten stund siden. Da var det psu som var tullete. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Det er et hakk et sted du må fjerne, så får du blåskjerm isteden. noe som kan klare litt mere opp(pleier som oftest og stå et filnavn der) Endret 2. mars 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ser du i det hele tatt en blåskjerm? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Lurer på om det kan vær VCoren. Rebooter PC'en under svært tunge oppgaver? I så fall er det den. Hvis ikke, så holder jeg en knapp favoritt på at det er PSU'en som er problemet. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 ser ikke noe blåskjerm. Hva er VCore? Restarter seg under tunge oppgaver ja Lenke til kommentar
skywalk_ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 det er volten på cpuen din..hvis du har justert på den så kan pcen ta merklige restarter Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Det er et hakk et sted du må fjerne, så får du blåskjerm isteden. noe som kan klare litt mere opp(pleier som oftest og stå et filnavn der) Høyreklikk på My computer, velg advanced, settings til startup and recovery og fjern krysset fra automatic restart. Da får du heller en bluescreen som er lettere å tolke! Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 det er volten på cpuen din..hvis du har justert på den så kan pcen ta merklige restarter Tror neppe han har justert den noe særlig når han ikke vet hva det er; men tanken var god og du har helt rett.. Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Har du at ATX 1.3 spesifisert PFC power er det i atx spekken at hvis du overbelaster 12V utgangen så stenger poweret ned 3,3 og 5v automatisk hvilket medfører at pc skrur seg av . Er det veldig varm luft ut av poweret (utblåsningsvifta) tyder det på hard belastning . Er det lunkent er det fint . Kan kanskje være noe sånt...... Lenke til kommentar
goggys Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 deaktiverte restart-en og fikk blåskjerm. eneste jeg fikk ut av det var at det stod "Stop 0x000000c5 , 0x0000007, 0x00000001, 0x80534600, hvet ikke hva det betyr, men det var det eneste som stod untenom at det skjedde en systemfeil osv. Kan det hende at det er ram-en så gjør at pc-en restarter seg har bare 256 ram og tror kansjke det er det? Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hmm.. har du sjekket tempen på cpu din? Hvis den restarter seg under tunge opperasjoner, så kan cpu'en din gå varm = pc'en restarter. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 pc-en restarter seg en gang til men denne gangen kom det opp "driver irql not less or equal" .cpu tempen ligger på 35 grader så det kan det ikke være Lenke til kommentar
goggys Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 så nettop at cpu-en min var nedklokket til 1.43 ghz. Har en amd xp 2200. Kan det være dette? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Sjekk minnestabiliteten og minnfrekvensen i forhold til spesifikasjoner... Dette høres ut som enten en for høy klokking av cpu eller en liten ustabilitet i minnemodul... Lenke til kommentar
goggys Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 har ikke så veldig peiling på cpu så jeg vet ikke hvordan jeg sjekker minnestabiliteten og minnefrekvensen Lenke til kommentar
goggys Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 har ikke clocket noe som helst på cpu-en Lenke til kommentar
stb Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hadde en tilsvarende feil. Hos meg var det minnet som hadde feil spec's i forhold til hva hovedkortet støttet. Hadde et Abit BE7-G, og brukte en Celeron 2GHz (266 MHz FSB). I manualen til hovedkortet står det at det støtter 266 og 330 MHz minne. Jeg hadde Twinmos 400 MHz RAM, altså en underklokking av minnet. Pc'n restartet med litt ujevne mellomrom, uten at jeg kunne si noe spesielt om når eller hvorfor det skjedde. (Pc ble demontert opptil flere ganger i håp om å finne dårlig kontakt noe sted). Byttet til Corsair XMS PC330 RAM. Problemet løst, har ikke hatt en eneste bråstopp siden. Har siden brukt opp igjen Twinmos brikken sammen med en annen 400 MHz brikke for å kjøre doble minnekanaler på en annen pc. Minnebrikken fungerer helt fint. Hva er spec på minnet ditt ? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 spec på minnet er pc 2700 som er det samme som 330 mhz tror jeg.cp er 2.5 Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Er det virkelig det eneste du fikk ut av blåskjermen? Det pleier å stå en hel ******* side om hva som er galt, ta bilde og post den her hvis du har muligheten, ellers kan du skrive alt manuelt (av viktig informasjon). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå