Gå til innhold

Knoppix og en ubrukt diskpartisjon :-(

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å ha lekt meg litt med Knoppix og Gnoppix fant jeg ut at jeg kanskje skulle forsøke å installere linux på en av maskinene her i huset.......

Og nå har jeg kanskje gjort en aldri så liten brøler ;-) Jeg har gått til det "fatale" skrittet å innstallere linux på en av maskinene her hjemme. Og etter to forsøk så lykkes jeg. Først gjorde jeg et lite forsøk med Mandrake, men her stoppet hele greia opp etter forholdsvis kort tid, og da var ikke veien lang for å hente fram Knoppix-cd'en. Duret i gang men hdinstall og alt gikk som en lek. Startet opp boksen når alt var ferdig og plutselig hadde jeg min første linux-installasjon her i huset.

Men alt er jo ikke helt fryd og gammen, for Mandrake lagde 2 partisjoner på maskinen, og på den ene kjørers knoppix. Og siden min store erfaring med Linux er litt leking men knoppix på CD'-rom så er jeg som dere skjønner heeeeeeeeeeeeelt blåst ;-)

Så til det store spørsmålet, jeg er ikke mann om å få tatt i bruk den andre partisjonen på disken. Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke lagret noe der, opprettet mapper eller lignende.

Hvordan skal jeg i såfall bli kvitt den, eller få tatt den i bruk?

Noen med gode råd og tips?

Hilsen Gunnien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vanskelig for å forstå problemet ditt.

Vil du fjerne partisjonen?

boot opp knoppix og kjør cfdisk som root. Det er nesten like vanskelig som Microsoft sin fdisk ;)

Hvis du vil bruke partisjonen, må du nok formatere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...