lilfire Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 jeg tenkte å oc cpu og har lasta ned prime95 for å se om sytemet er stabilt el no sånt....men jeg skjønner ikke hva som er meninga med prime95? noen som kan forklare litt kort hvordan det brukes? lilfire Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 du kjører det i et par timer, programmet presser cpu til max dermed ser du hvor varmt systemet blir og hvor stabilt det er, dette sier deg videre om du kan overklokke mer eller mindre Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 du kjører det i et par timer, programmet presser cpu til max dermed ser du hvor varmt systemet blir og hvor stabilt det er, dette sier deg videre om du kan overklokke mer eller mindre Et par timer? Det holder absolutt ikke! Jeg har testa mye med Prime95 og det har kommet error etter f.eks 3 timer, 8 timer og også 10 timer hos meg! Som det sies, så skal du klare 24 timer uten error. Selv har jeg bare orket rundt 17 timer. Men 2 timer med Prime95 testing er ingenting annet enn en måte å finne max CPU temperatur... Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Njah, vil nå selv si at 2t i Prime95 vil tilsi at CPU er noenlunde stabil, men for vanlig bruk over lengre tid, så vil jeg si meg enig med Betroz om at det er å foretrekke å la den stå og gå ganske så lenge. Lot min egen gå i 15 timer før jeg sa meg fornøyd. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 jeg er helt enig med dere men det er da måte på hvor lenge man skal gidde å vente, med et par timer så mente jeg så lenge du gidder over 2 timer selv om det kom veldig uklart ut. Du kan jo kjøre memtest86 også for å teste om det blir feil på minnet pga overklokkingen Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 kjørte prime 95 i går jeg..klokka cpu'en til 2,66@3,1ghz(rekord med den cpu'en) og fikk sjokk,prime fucka seg etter et par minutter,men det skal sies at alt annet på maskinen,spill,andre oppgaver og i det hele tatt det jeg bruker maskinen til funker fett.. så ville ikke stolt altfor mye på prime jeg,hvertfall min erfaring,for hvordan kan en maskin som er stabil fucke etter et par min i prime? :S jeg velger hvertfall å kjøre etter egen erfaring heretter.. det skal sies at rammen ikke er no særlig villig over 3ghz(150fsb) mens cpu temp'en lå på "vakre" 52c load..noe jeg syns er greit av en cpu klokka rundt 500mhz med vanlig luftkjøler Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 får error: round off [0.5]>0,40 etter 2timer ca...men tempen på cpu er bare 25grader. har p4 2.6GHz (kjølimg: nc rev4.0 ex) Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 tror det er no sånt jeg får også.. men syns ikke man bør legge for mye i det programmet dersom pc'en funker bra ellers..er ikke programmet som bestemmer hvor stabil dataen er..det er opp til deg å bestemme Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har spørt meg selv et par ganger hvorfor skal maskinen være "prime stabil"????????? Flere ganger jeg har overklokket er absolutt alt av spill jeg har testet (over 20 nyere spill) og alle andre benchmarks (3dmark 01/03, cpu mark, Super Pi og Aquamark) helt stabile flere ganger etter hverandre og alikevell får jeg etter en stund feil i Prime 95. Til slutt ga jeg F i hele greia og sa meg forøyd med 4 timer stabilt...... Hva tjener jeg på at jeg kan køre det i 24 timer? Uten om lavere OC seff? Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Sitter og kløner med prime95 nå, her er hva som står på skjerneb etter ca 3min; FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less then 0.4 Skyldes det for høy/lav vcore (1.7v) eller for kraftig clock (11*182)? Edit: har en AMD XP 2500+ Endret 3. mars 2004 av CaZiO Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Blir jeg nødt til å se på tempraturen i 2 timer? jeg har bedre ting å ta meg til! Lenke til kommentar
Data&fisk Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Sitter og kløner med prime95 nå, her er hva som står på skjerneb etter ca 3min; FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less then 0.4 Skyldes det for høy/lav vcore (1.7v) eller for kraftig clock (11*182)? Edit: har en AMD XP 2500+ Jeg har kjørt nærmere 20 stk. Barton 2500+ som 3200+ (11x200MHz), og har oppdaget at med tilnærmet standard kjølig trenger den 1,725 - 1,75V for å gå stabilt. Men det henger igjen sammen med kjøling. Bedre kjøling kan få prosessoren stabil ved lavere spenning. Kabinettemperaturen kan også være såpass høy at CPU'en får dårlig kjøling. I ditt tilfelle tror jeg ikke det er prosessoren som får det til å stoppe opp. Har du støtte for 200MHz på hovedkortet og minne? Begge disse kan være det som begrenser. Endret 11. mars 2004 av Data&fisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå