Gå til innhold

prime95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du kjører det i et par timer, programmet presser cpu til max dermed ser du hvor varmt systemet blir og hvor stabilt det er, dette sier deg videre om du kan overklokke mer eller mindre

Et par timer? Det holder absolutt ikke! Jeg har testa mye med Prime95 og det har kommet error etter f.eks 3 timer, 8 timer og også 10 timer hos meg! Som det sies, så skal du klare 24 timer uten error. Selv har jeg bare orket rundt 17 timer. Men 2 timer med Prime95 testing er ingenting annet enn en måte å finne max CPU temperatur...

Lenke til kommentar

jeg er helt enig med dere men det er da måte på hvor lenge man skal gidde å vente, med et par timer så mente jeg så lenge du gidder over 2 timer selv om det kom veldig uklart ut.

 

Du kan jo kjøre memtest86 også for å teste om det blir feil på minnet pga overklokkingen

Lenke til kommentar

kjørte prime 95 i går jeg..klokka cpu'en til 2,66@3,1ghz(rekord med den cpu'en)

 

og fikk sjokk,prime fucka seg etter et par minutter,men det skal sies at alt annet på maskinen,spill,andre oppgaver og i det hele tatt det jeg bruker maskinen til funker fett..

 

så ville ikke stolt altfor mye på prime jeg,hvertfall min erfaring,for hvordan kan en maskin som er stabil fucke etter et par min i prime? :S

 

jeg velger hvertfall å kjøre etter egen erfaring heretter..

 

det skal sies at rammen ikke er no særlig villig over 3ghz(150fsb) mens cpu temp'en lå på "vakre" 52c load..noe jeg syns er greit av en cpu klokka rundt 500mhz med vanlig luftkjøler :)

Lenke til kommentar

Jeg har spørt meg selv et par ganger hvorfor skal maskinen være "prime stabil"?????????

Flere ganger jeg har overklokket er absolutt alt av spill jeg har testet (over 20 nyere spill) og alle andre benchmarks (3dmark 01/03, cpu mark, Super Pi og Aquamark) helt stabile flere ganger etter hverandre og alikevell får jeg etter en stund feil i Prime 95. Til slutt ga jeg F i hele greia og sa meg forøyd med 4 timer stabilt...... Hva tjener jeg på at jeg kan køre det i 24 timer? Uten om lavere OC seff?

Lenke til kommentar

Sitter og kløner med prime95 nå, her er hva som står på skjerneb etter ca 3min;

 

FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less then 0.4

 

Skyldes det for høy/lav vcore (1.7v) eller for kraftig clock (11*182)?

 

Edit: har en AMD XP 2500+

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar
Sitter og kløner med prime95 nå, her er hva som står på skjerneb etter ca 3min;

 

FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less then 0.4

 

Skyldes det for høy/lav vcore (1.7v) eller for kraftig clock (11*182)?

 

Edit: har en AMD XP 2500+

Jeg har kjørt nærmere 20 stk. Barton 2500+ som 3200+ (11x200MHz), og har oppdaget at med tilnærmet standard kjølig trenger den 1,725 - 1,75V for å gå stabilt. Men det henger igjen sammen med kjøling. Bedre kjøling kan få prosessoren stabil ved lavere spenning. Kabinettemperaturen kan også være såpass høy at CPU'en får dårlig kjøling.

 

I ditt tilfelle tror jeg ikke det er prosessoren som får det til å stoppe opp. Har du støtte for 200MHz på hovedkortet og minne? Begge disse kan være det som begrenser.

Endret av Data&fisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...