KriB Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Det er spørsmålet mitt, ja. Jeg får bare ikke til å legge inn refresh rate overstyring. Installerte nettopp driverer for det nye 9800 PRO kortet mitt og lastet ned Rivatuner for å fikse refresh rate. Går inn i customize i Rivatuner og har satt opp tre regler under "Low Level Refresh Rate settings" (res fom 1024 x 768 og nedover= 120 hz, res 1024 x 768 til 1280 x 1024 = 100 hz og 1600 x 1200 = 85 hz). Dette funket fint inntil jeg oppdaget at jeg ikke hadde enablet AGP 8x og fast write (må jo få det meste ut av det man kan) og jeg bootet på nytt og gjorde endringer i BIOS. Etter boot virker ikke refresh rate overstyringen! Selv om jeg setter alt tilbake slik det var da det virket --> same shit! Noen som har en liten oppskrift på hva som må stå på hva? I både ATI kontroll-panelet og Rivatuner? Tankju! Endret 2. mars 2004 av KriB Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg er ganske sikker på at jeg har noe av samme problem, men er litt usikker. Laget nettop en ny tråd om mitt problem, men jeg skal følge med på denne tråden i tilfelle det kommer noen glupe svar Hvis du finner ut av det, vil jeg gjerne at du (hvem som helst) dumper meg en PM, eller svarer i min tråd Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Riva Tuner er da ikke laget for ATI-kort, er det? Er ikke dette bare for NVIDIA-kort? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Det virker på både ATI og NVIDIA. Jeg fant ut hva som var mitt problem i natt. Jeg fikk tak i en 21" Silicon Graphics skjerm billig for en tid tilbake, og denne er det aldri laget Windows-drivere til, kun drivere for å bruke på SG-systemer. Med det gamle NVIDIA-kortet mitt kan man jo overstyre refresh rate i driverne og dette fungerte utmerket med skjermen satt som "Plug & Play skjerm" Med ATI-kort og Rivatuner ser jeg at skjermen blir gjenkjent som en SONY (og det stemmer siden det er SONY som har OEM-produsert dem for SG) Men den gjenkjenner den som en skjerm som maks har refresh rate 85 hz uansett oppløsning. Dette funker dårlig da Rivatuner nekter å sette høyere refresh rate enn skjermen er "godkjent" for ifølge driverne. Siden driverne sier maks 85 hz, så blir det maks 85 hz. Jeg tvangs-installerte drivere for skjermen som gjorde at den ble gjenkjent som en annen SONY-skjerm, og da fungerte Rivatuner utmerket! Driverne for skjermee inneholder vel strengt bare oppløsning og hz info, så jeg tror ikke jeg får problemer med det. Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Takk for svaret, skal teste umiddelbart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå