Creperum Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg sitter på en delt internettforbindelse, bak en maskin med 2 nettverkskort. Ene nettverkskortet på den maskinen går til hub'en som jeg er også er koblet til, og den andre går til vårt Telenor ADSL Modem. Når jeg skal spille spill etc. så er det ofte jeg trenger en direkte IP til min maskin, for å hoste games, osv. Men, i ipconfig viser den bare den lokale ip'en, og ikke den som går ut til nettet. Har prøvd å oppgi ip'n som vises på nettet (ved hjelp av div. javascripts etc.) til de jeg skal spille med, men de får forstatt ikke koblet til meg. Er det noen måte jeg kan få endret dette på? Begge maskinene kjører Winxp pro.. Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Internett delings programvarer på "serveren" din må forwarde portane som blir brukt i dei og dei spela og andre programvarer viss folk utafrå internett skal klare å nå maskiner som er bak "serveren" din. Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Hvilke programmer må jeg i såfall installere på serveren? Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jepp, bra du tok det opp. Jeg har selv samme problem. På itavisen.no får jeg en ip adresse, som er riktig, mens på ipconfig på cmd får jeg en 192. adresse... Håper noen her inne har ett svar på det. Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Det handler mere om hvordan du skal konfigurere den serveren du allerede har, aner ikke om ICS har denne støtten i det heletatt. Uansett, du finner din eksterne ip på www.whatismyip.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå