kyrsjo Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Tenkte jeg skulle utnytte at skolen har en "relativt" digg linje, og laste ned alle oppdateringene her slik at jeg bare kan brenne de på en cd og oppdatere alle pc'ne hjemme med. Problemet er bare at jeg ikke finner de på annet en en webside, samt at jeg ikke aner hvordan jeg kan KUN installere de oppdateringene som jeg har tidligere lagt inn programmene til, ikke alt mulig annet. (altså ikke rpm -Uvh *...) Siden jeg fant var http://download.fedora.redhat.com/pub/fedo...updates/1/i386/ tenkte jeg kunne bruke (nohup) wget rekursivt fra denne, men det går så sinnsykt tregt + den laster ned alt mulig annet tull... (ikke rpm'er) Noen som vet om en god ftp etc samt en god måte å få installert oppdateringene? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 For det først bør du se litt nærmere på wget kommandoen (og muligens lære deg screen) For det andre kan du bruke rpm -Fvh --aid *.rpm -F er freshen, aka. oppdater kun de som allerede er installert nå ligger vel oppdateringene også på ftp.heanet.ie/pub/fedora eller.no.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Denne er kjapp: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/updates/1/i386/ Men du trenger jo ikke laste ned alle pakkene, f.eks er det litt unødvendig å ha 24 forskjellige kernel-versjoner Endret 2. mars 2004 av Langbein Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 ok takk for ftp'n, så slipper jeg å styre med rekursiv. Nå har jeg også fått admin til å legge inn serveren's mac på ruteren => den kommer på nett. Da er det bare å ta nohup wget ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/updates/1/i386/* &>/dev/null & og logge av. Så sletter jeg bare det som er til overs... brute-force nedlasting er bare gøy Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 ok takk for ftp'n, så slipper jeg å styre med rekursiv. Nå har jeg også fått admin til å legge inn serveren's mac på ruteren => den kommer på nett. Da er det bare å ta nohup wget ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/updates/1/i386/* &>/dev/null & og logge av. Så sletter jeg bare det som er til overs... brute-force nedlasting er bare gøy Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 sikkert en god ide... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Jess! da var alt sammen nede. Takker addressen Var forøvrig forum.hardware.no nede store deler av dagen? Kom ikke inn, og DNS fant det (i alle fant dig en ip) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå