jaymz Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Skal bare sitte på rommet å klimpre med en liten forsterker. Blir kanskje mest rock? Anyone... Eller er det off topic? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Jeg bør vel strengt tatt ikke si så mye her ettersom jeg ikke spiller gitar selv, har spilt litt endel år tilbake bare. Men jeg har vært mye rundt på diverse musikkforretninger og forumer på internett og hørt mye fra gitaristen i bandet mitt, så jeg kan prøve å hjelpe deg litt, ut i fra det jeg vet hvertfall. Hvis du går på www.marios.no så har de et fint lite norskt forum hvor du sikkert vil få mer hjelp, i tillegg så finnes det jo et hav av utenlandske, om du har tid. En elgitar til 4000, man får nok mest for pengene om man går for en brukt en da, men om du vil ha ny så er disse kanskje noen gode muligheter: Ibanez, Yamaha, Ephiphone, Jackson, og Cort er de jeg har fått et bra inntrykk av. Fender Squier er kanskje også en mulighet hvis du vil ha så billig som mulig, men har hørt veldig lite positivt, mest negativt om disse. Dette er forskjellige gitarer kroppsmessig og lydmessig, så jeg vil egentlig bare anbefale å se etter en type som egner seg best for din stil. EDIT: Spiller du mest rock vil jeg tro blant de nevnte at Ibanez og Jackson er blant de bedre valgene. Evt. Cort/Ephiphone. Billig -Yamaha'ene virker etter det jeg har hørt mere som allround gitarer, i alle fall i forhold til Ib/Ja. Men spør heller en som spiller gitar, kan nok mer om gitarene enn meg. Lykke til! Endret 3. mars 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Marios har noen til tider vanvittig bra tilbud på gitarer, som den 7 strengs fender squier et eller annet til under 2000,-. Prisen er satt kraftig ned, verdt å sjekke ut? Skal ha ny planke til sommeren, tror jeg kommer til å kjøpe Epiphone Gibson Les Paul Heritage, som etter sigende skal være den beste LP standard kopien som finnes, og den blir kun produsert for skandinavia. Ellers har jeg hatt Fender, Samick og Ibanez. Et godt valg i prisklassen rundt 4000 ville vært en Yamaha, men har du sett på epiphone serien? Mitt siste gitarkjøp var en Jiwestone kassegitar med innebygget eq, langt fra den beste gitaren jeg har spilt på.. men grei til å trene fingrene da jeg solgte planken min for noen måneder siden. Men jeg ville ikke kjøpt en Jiwestone igjen, heller legge litt mer penger i gitaren og få bedre kvalitet og lyd. Mener ikke å si noe negativt om merket, men du får hva du betaler for. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 For 6-7 år siden kjøpte jeg en Epiphone Les Paul kopi. Den har faktisk holdt meget godt, og mitt inntrykk er at disse faktisk er mye bedre enn det prisen skulle tilsi. Var ihvertfall det da, men prisen har gått noe opp siden den gang. Anbefaler at du tar en tur og prøver litt forskjellige gitarer. Nå veit jeg ikke om du kan spille noe fra før, men det er litt forskjell på de ulike gitarene når det gjelder hvordan halsen er utformet, avstand mellom strengene osv. Dette er ting man finner ut av hvordan man liker det etterhvert. Når jeg skal ha ny gitar blir det enten en original Fender eller en Ibanez. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det kommer litt an på hva slags musikk du skal spille, hvis du utdyper rock litt. Til vanlig rock vil jeg anbefale en Les Paul kopi, men hvis du skal spille mer metal, ville jeg selv gått for en Explorer. Sound1 har Epiphone goth serien til rundt 4000,-, og disse gitarene er meget gode kjøp. Et annet alternativ er å kjøpe brukt på qxl sånn som jeg gjorde, fikk en EXP Explorer til 2700,- med gigbag, tuner, kabler og rem. Den gitaren kan jeg virkelig anbefale Den første gitaren min var en squier til 1000,- som jeg kjøpte på sound1, og selv om den ikke er så dårlig gitar som mange sier, er den ikke akkurat toppklasse.. Er grei som en første gitar, hvis du ikke er sikker på om du vil fortsette med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå