Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjørte Remote Administrator og ble banna!

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke selv prøv å endre MAC-adresse. Jeg tror ikke grensesnittet for konfigurasjonen er likens for switchene, jeg har SMC 7008ABR, men jeg kan endre MAC under "WAN ---> Dynamic IP ---> More configuration

jeg vet hvor jeg finner MAC men hva skal jeg forandre til?

blir bare disconnecta når jeg prøver andre tall der.

Har du mulighet for å trykke på "Clone MAC Address"?

Fungerer Radmin fra han kompisen din som har BBB hvis du ikke bruker Routern?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men Radmin fungerer hvis du ikke bruker router? Da var dette virkelig en nøtt

ja, når jeg ikke bruker router blir jeg assigna en ny ip. når jeg kobler på routeren får jeg den "gamle" tilbake. det kan ha noe med at IPen min er annerledes og derfor går det. ikke nødvendigvis fordi jeg ikke kjører gjennom router.

Siden BBB ikke har blokker noe så skal ikke IP adressen ha noe å si. Det virker mer sannsynlig at det er noe feil i routern. Får andre koblet seg til det via Radmin når du bruker routern?

Lenke til kommentar
Grunnen til at du har forskjellig IP adresse når du har pc'n rett i uttaket er fordi BBB kjører DHCP (virker det vertfall som).

Altså, Radmin fungerer hvis du ikke bruker routeren? Hvis du bruker routeren så fungerer ikke Radmin fra han kompisen din som bruker BBB, men det fungerer for andre som ikke har BBB. Kobler de seg opp på samme port som han med BBB gjør? I så fall er det mulig at BBB har blokkert linken mellom dere.

Jeg har SMC 7008ABR, av og til når jeg resetter den så får jeg ny IP fra min ISP. Hvis du ikke får ny IP så kan du prøve å endre MAC'en slik at DHCP'n til BBB gir deg ny IP (jeg har sett at det er mulig i min switch, men har ikke prøvd det). Når du får ny IP kan du teste Radmin fra han kompisen din som har BBB.

Du kan jo prøve å ringe BBB å spørre hvorfor det ikke er mulig å koble deg til kompisen din. Spørre om de har blokkert trafikk mellom dere.

Har du prøvd å ping han kompisen din?

prøvde å pinge. no reply

Lenke til kommentar
Jeg har ikke selv prøv å endre MAC-adresse. Jeg tror ikke grensesnittet for konfigurasjonen er likens for switchene, jeg har SMC 7008ABR, men jeg kan endre MAC under "WAN ---> Dynamic IP ---> More configuration

jeg vet hvor jeg finner MAC men hva skal jeg forandre til?

blir bare disconnecta når jeg prøver andre tall der.

Har du mulighet for å trykke på "Clone MAC Address"?

Fungerer Radmin fra han kompisen din som har BBB hvis du ikke bruker Routern?

Ja, Radmin funker når jeg ikke bruker router. da får jeg og som sagt en annen ip adresse.

Lenke til kommentar
Men Radmin fungerer hvis du ikke bruker router? Da var dette virkelig en nøtt

ja, når jeg ikke bruker router blir jeg assigna en ny ip. når jeg kobler på routeren får jeg den "gamle" tilbake. det kan ha noe med at IPen min er annerledes og derfor går det. ikke nødvendigvis fordi jeg ikke kjører gjennom router.

Siden BBB ikke har blokker noe så skal ikke IP adressen ha noe å si. Det virker mer sannsynlig at det er noe feil i routern. Får andre koblet seg til det via Radmin når du bruker routern?

Ja, andre slipper igjennom Radmin når jeg bruker router. Bare ikke han :angry:

Lenke til kommentar
Fikk nettopp ny IP adresse på routeren og nå funka det.

Konklusjon er at det må ha blitt lagt inn en ban av IPen min på hans maskin.

takk for god hjelp alle.

Kan problemet ligge hos kompisen din?

det er det nødt til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...