Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Jeg er førstegangskjøper av bærbar, og trenger i den forbindelse noen råd i og med at mine datakunnskaper ikke er de aller beste.

Jeg er ute etter en pc som man kan spille de nyeste spillene på, passe lagringskapasitet til mp3 og bilder 60GB kanskje, bra skjerm, støysvak, og med dvd og cd brenner eventuelt kanskje bare cdbrenner, 512 i minne og centrino prosessor

utifra disse kriteriene kan det virke som tundra 1557p er en het kandidat, men den mangler brenner. er det mulig å få dette med hvis man betaler noe ekstra? ca hvor mye?

eventuelt noen som har forslag til andre pcer med omtrent de samme spesifikasjonene?

ett siste spørsmål er om tundraen kommer til å gå ned i pris til august, ett halvt år til gjør den det så kan jeg vente med å kjøpe den til da, hvis ikke kjøper jeg den like så godt nå!

Håper det er noen som kan hjelpe meg med råd, det ville jeg blitt veldig takknemlig for!
På forhånd TAKK :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei igjen

 

ok så det er cd-brenner på tundra 1557p altså, det var jeg ikke klar over...

så spørs det da om jeg skal vente med å kjøpe den kanskje, hvis det er penger å tjene.... og så har jeg veldig lyst på dvdbrenner også.

 

takk for svar hvertfall! dere vet ikke om noen lignende pcer med dvd brenner som ligger på omtrent samme pris?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg tør å satse på whitebox har hørt endel negativ omtale om dette firmaet, og vil satse på et litt større firma som foreksempel ps betaler heller litt mer for dette. Men jeg satser på at prisene vil synke til over sommeren

 

Noen der ute som har kjøpt TUNDRA 1557P og kan fortelle meg om de er fornøyde????

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt om jeg tør å satse på whitebox har hørt endel negativ omtale om dette firmaet, og vil satse på et litt større firma som foreksempel ps betaler heller litt mer for dette. Men jeg satser på at prisene vil synke til over sommeren

 

Noen der ute som har kjøpt TUNDRA 1557P og kan fortelle meg om de er fornøyde????

ikke bare les de 2 kjempetrådene med whitebox og 1557 erfaringer.. sikkert 30 stk som har kjøpt 1557

Lenke til kommentar
Whitebox sine pc'er er raskere og billigere en tundra sine..

De har bedre ram og er billigere så der kan du få med en dvd brenner i den prisen for en 1557P fra tundra. :w00t:

Det ville jeg tatt med en klype salt, for på tundra1557p får du geil golden dragon minne(ram) opp til 333 mhz og du skal lete lenge etter bedre ram til bærbare :) så du gjør rett i å velge tundra, der kan du også få hitachi harddisk, hvis du vil, som har vunnet flere tester.

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar
Whitebox sine pc'er er raskere og billigere en tundra sine..

De har bedre ram og er billigere så der kan du få med en dvd brenner i den prisen for en 1557P fra tundra. :w00t:

Det ville jeg tatt med en klype salt, for på tundra1557p får du geil golden dragon minne(ram) opp til 333 mhz og du skal lete lenge etter bedre ram til bærbare :) så du gjør rett i å velge tundra, der kan du også få hitachi harddisk, hvis du vil, som har vunnet flere tester.

 

mvh nerd-light

Whitebox sin cl1557 bruker og geil golden ram som standard.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjøpt mine første to PC'er i 1993 og 1995, lærte jeg en ting som fortsatt er sant; man får det man betaler for! I realiteten er prisforskjellen mellom PSData og Whitebox relativt liten. Systemene kan settes opp til å være tilnærmet identisk. Så avgjørelsen du må ta er hvorvidt du er villig til å betale litt mer for å handle fra et firma som kan dokumentere med flere år som seriøs aktør som tar vare på kundene sine og som har et glimrende selskap som Hattelco i ryggen, eller om du vil leve med litt mer risiko, og handle fra Whitebox som enda ikke har etablert seg med et godt rykte.

Det er som i alle andre markeder, man betaler for å redusere risiko.

 

jeg sitter her med en Tundra 1557 (ingen bokstav for jeg komponerte den sevl) og er stort sett fornøyd. :yes:

 

lykke til med valget ditt! :thumbs:

Lenke til kommentar

Takk for svar nander!

 

er vel omtrent det samme jeg har kommet frem til egentlig, bedre å satse med en litt mer trygg aktør. det jeg lurer på nå er om jeg kanskje skal prøve å få tak i noe bruk, det virker som det kan lønne seg.

 

Så det går å komponere sin helt egne pc hos Ps data altså, det kan jo i såfall være en mulighet

 

takk igjen

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg er til dels en kyniker.. men å kjøpe datautstyr brukt slår meg som VELDIG tøft gjort! For der ANER Du ikke om den har fått slag og hvordan den har blitt kjørt; og du har ingen fohandler som står ansvarlig! Fra mye av det jeg har sett er det å kjøpe brukt bærbar noe som å kjøpe bruktbil i en bakgate litt sent på kvelden... :no:

Lenke til kommentar

kan nok stemme det du sier der ja nander......

 

må i såfall forsikre meg om at jeg får garanti og så kan det jo hende at man får tak i noe "brukt" som allikevel ikke er brukt, hvis du skjønner hva jeg meder....

 

men det blir nok til at jeg kjøper ny uansett tenker jeg...

:yes:

Lenke til kommentar

Hei Nander!

 

jeg har osgå bestilt tundra 1557P i dag...

 

håper jeg blir fornøyd! jeg hadde en HP pavillion 2,0 celeron så det blir vel fart i sakene når jeg får den nye vel!?

 

jeg bestilte den uten XP, for det har jeg her hjemme, men følger det cd`r til programmene ? tenker på f.ex dvd-brenneren og cd-spilleren etc?

 

bestilte fra psdata.

 

jeg tror jeg har gjort et bra kjøp!

 

RAVENLORD: centrino er ikke en prossesor! hehe, det er sammensetningene av komponentene som gjør at det blir centrino.. det var det du ville noen skulle "oppdage" ! tenkte på det han skrev. OG JEG ER JENTE! (OG VISTE DET)

 

Hilsen Janne.

Endret av jmmk
Lenke til kommentar

RAVENLORD: centrino er ikke en prossesor! hehe, det er sammensetningene av komponentene som gjør at det blir centrino.. det var det du ville noen skulle "oppdage" ! tenkte på det han skrev. OG JEG ER JENTE! (OG VISTE DET)

 

Hilsen Janne.

 

Hehe, jeg ventet ikke på at noen skulle oppdage det, ventet bare på at noen skulle kommentere det. Gikk på akkurat samme bommen selv med å nevne Centrino prosessor :) når jeg var ny i barbara forumet (og tro meg fikk et god del kommentarer da)...

Lenke til kommentar

snakket med psdata, program til dvdspiller og cd greia følger ikke med.

 

hvordan skal jeg få det til å virke da?

 

må man ha samme type program som cd greia er? tenkte på merket.

 

jeg er litt usikker på hva jeg ska gjøre for å få dette til å virkie.

 

kombo er vel dvd-spiller og cd brenner det?

 

hvilken program er det dere kan annbefale til cd-brenning,, dvd-spilling og slikt...

 

kan jeg bruke roxio brenneprogram?

Lenke til kommentar
. det jeg lurer på nå er om jeg kanskje skal prøve å få tak i noe bruk, det virker som det kan lønne seg.

hvis du skal kjøpe brukt, vil jeg ha brukt en seriøs bruktbutikk, som f.eks SBD, der får du tilogmed litt garanti med på kjøpet og dyktig veiledning. Men det er kam p om de beste maskinene der da, så ha litt is i magen og vær rask, så kan du få et godt kjøp :)

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...