Talker Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvilket lydkort burde jeg satse på når jeg bare er ute etter 5.1 og bedre lyd enn standard integrert lydchip... Hvor mye bedre lyd blir det? Er det bra merkbart? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Har nå sett litt her og der og fant ut at Creative Soundblaster Live! Player 5.1 er et veldig greit kort, eller? Sånn jeg har forstått det er det: 1 jack til fronthøytalere 1 jack til center/sub 1 jack til bakhøytalere 1 jack til line in 1 jack til mic in Ikke helt sikkert på dette, så stemmer det? Greit kort å satse på? Vil høre deres meninger.. Endret 2. mars 2004 av Talker Lenke til kommentar
Bach Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Til 250,- er det mye for kronene. Og det er et bra kort. Men jeg får helt spader av "driverne" til Creative. Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1 er et annet bra kort, men det koster da nesten dobbelt så mye. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Hva er galt med driverne da? Hørt noe om dette, men det lar seg jo fikse på.. (?) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 de såkalte driverne til creative er en vits. jeg kan bare anbefale deg å gå for et fortissimo 7.1 da det er det klart beste av de to. sælig til musikk. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vil bare sei at Creative SoundBlaster Live! 5.1 er eit heilt greitt kort Drivere kan vere eit slit ja, eg bruker dei som følgde med kortet og instalerer uten andre tilleggsprogram. Funker det! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Nå har det seg sånn at jeg ikke trenger 7.1, bare flere porter og bedre lyd.. Vil jeg merke dette med lyden? Bruker et stereoanlegg til pc'n Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 "og bedre lyd enn standard integrert lydchip". Vel. Lydchipen som er integrert på mitt Soyo K7V-DragonPlus!, et hovedkort jeg har hatt i to år, er langt bedre enn SB Live! noensinne kan skryte på seg å være. Kjøp TerraTec Aureon 5.1 Sky. De har det sikkert enda på Komplett. Solid lydkvalitet. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 de såkalte driverne til creative er en vits. jeg kan bare anbefale deg å gå for et fortissimo 7.1 da det er det klart beste av de to. sælig til musikk. Trenger ikke bruke Creative diverne da. tredje hånds driverne til Kx er mye bedre enn creativ driverne, hvertfall sammen med ett audigy 2 kort. Har ikke testa sb live kortet sammen med de driverne enda, men de skal være kompatible. Men, crative har som sagt aldri vært helt på toppen når det kommer til lydkvalitet. Men jeg synes kortene funker helt greit, og de er billige også... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Men vil du ha digital lyd ut så er ikke Creative veien å gå. Da må du enten kjøpe et av "toppmodellene" (hah), eller kjøpe en superkabel som jeg aldri har sett. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Et creative sound blaster live 5.1 er et godt kjøp det koster under 300 kr og er godt fornøyd med mitt 5.1 kort. Anbefales. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Soundblaster live! 5.1 er ikke å anbfale selv om du får ett brukanes kort for pengene, så angrer du sikkert ikke på at du bruker 200kr mer på et hercules eller terratec kort. Audigy serien til creatvie er ett enda bedre kjøp igjen. Sb live! blir som ett intigrert lydkort fra via. for soundstorm chippen til nvidia er helt konge i forhold. Her er ett tips : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) jeg anbefaler SB audigy etter min hørsel Endret 5. mars 2004 av HoLy_CoW Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvilket lydkort burde jeg satse på når jeg bare er ute etter 5.1 og bedre lyd enn standard integrert lydchip... Hvor mye bedre lyd blir det? Er det bra merkbart? Si oss hvilket hovedkort du har, og vi kan si hva som er bedre. De aller fleste HK produsert fra 1,5 år tilbake og til i dag har mye bedre lydkvalitet enn SB live! Player. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har brukt dette kortet i noen år inntil jeg byttet til Audigy 2 ZS rundt juletider. Det er et bra kort og du får definitivt mye for pengene. Kan ikke si at jeg har merket noe til driverproblemer med Live 5.1. Har brukt både de som fulgte med på cd'n, og en driverpakke jeg lastet ned, uten problemer. Jeg fikk ved et uhell installert drivere til kortet via windows update, dette gikk jo selvfølgelig galt, men det var da bare å avinstallere windows update driverne, og installere de vanlige så fungerte alt som det skulle. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Hvilket lydkort burde jeg satse på når jeg bare er ute etter 5.1 og bedre lyd enn standard integrert lydchip... Hvor mye bedre lyd blir det? Er det bra merkbart? Si oss hvilket hovedkort du har, og vi kan si hva som er bedre. De aller fleste HK produsert fra 1,5 år tilbake og til i dag har mye bedre lydkvalitet enn SB live! Player. Jeg har ASUS P4P800 med integrert lydchip.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Da trenger du Audigy2 eller bedre for å merke noen forskjell ang lyd. P8P skal ha mer enn godt nok intregrert lydchip imo. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 adyton @ 05/03/2004 : 00:06 tredje hånds driverne til Kx er mye bedre enn creativ driverne, hvertfall sammen med ett audigy 2 kort. OFF-TOPIC: Hvor kan jeg få tak i de driverene ? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 adyton @ 05/03/2004 : 00:06 tredje hånds driverne til Kx er mye bedre enn creativ driverne, hvertfall sammen med ett audigy 2 kort. OFF-TOPIC: Hvor kan jeg få tak i de driverene ? Ser ut som det er denne siden du leter etter. Mvh Meg. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Kanskje lydkortet vill fungere som det skal nå....*krysser fingrene i ren desperasjon* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå