DementedAlbino Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Er dette mulig? Har fått tlf fra telio nå, og vil finne ut hvor mye som går av linjen ved en samtale. Nettlimiter måler vel bare trafikken ut og inn på maskinen, så fint om dere har ett programm som lar meg se trafikken på ruteren. Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 MultiRouterTrafficGrapher (MRTG) bruker SNMP til å samle informasjon og sette opp en graf over trafikken igjennom routeren din. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Men da må routeren støtte SNMP. Er vel endel billigroutere som ikke gjør det? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Det er godt mulig at ikke alle billigere modeller har støtte for SNMP, men det fungerte bra på min Netopia ADSL-router ( Den som følger (fulgte?) med NGT ADSL(Bravo) ). Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Siden MRTG er får *nix , så her er ein fin link til SNMP client i Windows. http://www.paessler.com/prtg (som gjer dette ganske så enkelt for nybyrjarar) Endret 2. mars 2004 av Rockj Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Siden MRTG er får *nix , så her er ein fin link til SNMP client i Windows.http://www.paessler.com/prtg (som gjer dette ganske så enkelt for nybyrjarar) PRTG er kjempe messig hvis du ikke er helt sikker på hvordan du setter opp alt. Eksempel av grafen fra et lite dataparty jeg hadde finner du her. MRTG er også et kjempe bra program, bakdelen er att dette er et litt mer tungvint program som trenger f.eks PEARL for og fungere. Fordelen er at det kan overvåke så mange enheter du vil uten at det koster deg et rødt øre. PRTG har bare en gratis versjon med mulighet for overvåkning av 1 enhet, og har noen låste funksjoner. Endret 2. mars 2004 av ATI TwEaKer Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Siden MRTG er får *nix MRTG finnes for Windows også. http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/ Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 PRTG er kjempe messig hvis du ikke er helt sikker på hvordan du setter opp alt.Eksempel av grafen fra et lite dataparty jeg hadde finner du her. kjempe messig? kanskje vi har forskjellige synspunkter synst ikkje det var så altfor vanskelig å trykke Add Sensor, skrive inn ip addressen til routeren, og snmp-stringen og så bruke standard settings og velge kva ethernet port den skulle lage nettverksgraf over. (LAN/WAN/ppp-link) ..ja..du forstår Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) PRTG er kjempe messig hvis du ikke er helt sikker på hvordan du setter opp alt.Eksempel av grafen fra et lite dataparty jeg hadde finner du her. kjempe messig? kanskje vi har forskjellige synspunkter synst ikkje det var så altfor vanskelig å trykke Add Sensor, skrive inn ip addressen til routeren, og snmp-stringen og så bruke standard settings og velge kva ethernet port den skulle lage nettverksgraf over. (LAN/WAN/ppp-link) ..ja..du forstår Der jeg kommer fra mener vi kjempe BRA når vi sier kjempe messig. Når jeg sier messig så mener jeg ikke fra det engelske ordet messy eller noe! Så poenget var at det er kjempe enkelt program! Så Rockj, vi har samme synspunkter! Endret 2. mars 2004 av ATI TwEaKer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå