Gå til innhold

TV i linux...

Anbefalte innlegg

Morn morn! :D
Jeg har et Haupagge WinTV Express kort som jeg vil installere :ermm: Nå har jeg funnet ut at jeg visst trenger noe som heter bttv - det fant jeg ;) Men her er altså spørsmålet - hvordan i **** installerer jeg det? Dessuten trenger jeg visst også xawtv, som er et program jeg bruker for å se på TV på Linux - det er også vanskelig å installere :ermm: [b] Husk at jeg er en 95 % linux n00b :p [/b] ...jeg som nettop har kjøpt TV-antenne og alt :(

Takker for svar på forhånd ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve installeringen kommer egentlig ann på hvilken distro du bruker.

Uansett så er det egentlig ikke noe særlig hokus pokus. Du må laste riktig driver (modul) til kortet, som du allerede hadde funnet ut hva var :) Hvis du som root skriver modprobe bttv (dette laster inn modulen i kjernen) og det ikke skjer noe er alt som det skal :) Dersom det kommer en feilmelding så må du rekompilere kjernen - dette er ikke nødvendigvis vanskelig, men litt mer jobb.

Etter dette er det bare å fyre opp tvtime eller xawtv eller noe sånt og se på tv til du stuper ;) Du må selvfølgelig installere et av disse programmene først, men dette kommer også helt ann på hvilken distro du bruker. Prøv å les deg frem.

Lenke til kommentar
Takker :D Men har et lite mini problem - når jeg har installert xawtv og TvTime, som jeg forhåpentligvis har gjort riktig, så skriver jeg f.eks. tvtime eller xawtv i console, da kommer det opp at jeg trenger Glibc 2.3 og 2.3.2 :cry: Hva er det for noe? :ermm: Kan det ha noe med at jeg har lastet ned f.eks. Red Hat versjonen at TvTime når jeg selv bruker Peanut Linux? :( Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...