Itw Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei. Hva betyr pwm? der jeg får opp tempraturene så får jeg opp tempraturen på cpu, sys og pwm. men hva er pwm? Lenke til kommentar
KJ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei.Hva betyr pwm? der jeg får opp tempraturene så får jeg opp tempraturen på cpu, sys og pwm. men hva er pwm? PWM => Pulse With Modulation, eller pulsbreddemodulering. Dette er en teknikk for bl.a. konvertere en spenning til en annen, som ofte brukes i strømforsyninger o.l. I ditt tilfelle er det antagelig strømforsyningen (på mammakortet) til prosessoren som benevnes PWM. PWM benyttes også i f.eks. effektforsterkere (aka. klasse D), i digital språk så kan PWM sies å være 1-bit teknologi (men likevell ikke siden pulsbredden varieres og følgelig har større oppløsning enn 1-bit). Andre variasjoner over samme tema er: PCM => Pulse Code Modulation, den moduleringsteknologien som bl.a. benyttes på vanlige lyd-CD, PCM er en multi-bit teknologi (for CD er dette 16 bit). PDM => Pulse Density Modulation, pulsetetthetsmodulering, benyttes også innen digital lyd, dette er også i utgangspunktet en 1-bit teknologi. ETC. mvh KJ Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 tja nå er ikke jeg så teknisk men... hmm du mente att att dette er temp over? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 på readme til Abit EQ, så viser den tempen rund PSU sakset fra readmefilen: PWM Temp: This device allows the system to monitor the temperature around the CPU power supplying circuit on motherboard. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Det er ikke akkurat psu. Det er strømforsyningen til cpu på hovedkortet, men man kan jo kalle det psu Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 hehe.. ja. Skrev det før jeg husket på hjelpefilen, så giddet jeg ikke å slette setningen Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Tusen takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå