WhiteFire Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Heisann! Oppdatert: Fikk vite av en kamerat at når en bruker høyhastighets IDE-kabler, så er det viktig at Master-enheten står på slutten av linjen, ellers vil det ikke fungere. Noen som har hørt noe tilsvarende? Oppdatert: Dette virket. Har hatt større problemer med å få en msi-dr4 brenner til å virke, men tror jeg har funnet en slags løsning nå. Tidligere oppsett: PM: Ibm 60GXP PS: Msi dr4 SM: Teac CD523I SS: Aopen 40x12x48 Endret dette til: PM: Ibm 60GXP PS: Aopen 40x12x48 SM: Msi dr4 SS: Teac CD523I Med det resultat at Aopen brenneren ble totalt upålitelig istedenfor msi-dr4. Aopen vil nå hverken lese eller skrive plater. Når msi-dr4 sto som PS klarte den i det minste å lese vanlig dvd-r. Grunnen til at jeg i det hele tatt flyttet msi-dr4 var at jeg hadde problemer med å få den i UDMA-2 modus. Leste i ett forum at å bytte linje skulle virke. Noe som viste seg å være riktig. Noen som har forslag til hva som kan være galt? Selv har jeg resonnert meg frem til det enten er pga. at IBM disken nekter å samarbeide med andre enheter, kabelen er defekt i tilkoblingspunktet for PS eller at kontrolleren på hovedkortet ikke virker ordentlig. Leste ett sted på nettet at 2 brennere ikke burde stå på samme linje; stemmer dette? Noen andre som har hatt problemer med msi-brennere? Klarer meg jo fint med oppsettet slik det er nå, men tanken på at noe er alvorlig galt ett sted plager meg. Maskinen starter heller ikke alltid på første forsøk, men alltid på andre. Alle svar mottas med takk Endret 25. mars 2004 av festhk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå