Gå til innhold

Msi dr4 Dual Dvd Brenner

Anbefalte innlegg

Heisann!

Oppdatert:

Fikk vite av en kamerat at når en bruker høyhastighets IDE-kabler, så er det

viktig at Master-enheten står på slutten av linjen, ellers vil det ikke fungere. Noen som har hørt noe tilsvarende? Oppdatert: Dette virket.

Har hatt større problemer med å få en msi-dr4 brenner til å virke, men tror jeg har funnet en slags løsning nå.

Tidligere oppsett:

PM: Ibm 60GXP

PS: Msi dr4

SM: Teac CD523I

SS: Aopen 40x12x48

Endret dette til:

PM: Ibm 60GXP

PS: Aopen 40x12x48

SM: Msi dr4

SS: Teac CD523I

Med det resultat at Aopen brenneren ble totalt upålitelig istedenfor msi-dr4.

Aopen vil nå hverken lese eller skrive plater. Når msi-dr4 sto som PS klarte den i det minste å lese vanlig dvd-r.

Grunnen til at jeg i det hele tatt flyttet msi-dr4 var at jeg hadde problemer med å få den i UDMA-2 modus. Leste i ett forum at å bytte linje skulle virke. Noe som viste seg å være riktig. Noen som har forslag til hva som kan være galt?

Selv har jeg resonnert meg frem til det enten er pga. at

IBM disken nekter å samarbeide med andre enheter, kabelen er defekt i tilkoblingspunktet for PS eller at kontrolleren på hovedkortet ikke virker ordentlig. Leste ett sted på nettet at 2 brennere ikke burde stå på samme linje; stemmer dette? Noen andre som har hatt problemer med msi-brennere?

Klarer meg jo fint med oppsettet slik det er nå, men tanken på at noe er alvorlig galt ett sted plager meg. Maskinen starter heller ikke alltid på første forsøk, men alltid på andre.

Alle svar mottas med takk ;)

Endret av festhk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...