hinduuu Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 En kamerat av meg har et problem. Han har adsl fra tele2. OG med en gang har slåt på pcen så kommer han på nett. uten og koble til. og vi vet ikke åsssen man kobler av firewall, på telenor så er det bare og mekke en internett tilkobling, og slå den av der. Han har ikke noe virusprog .. men det jeg vedder på er at det er firewall på rutern hans. Noen som kan hjelpe meg ?? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvilken router\modem har han da? Har adsl fra Tele2 selv, og det var ikke noe firewall i utstyret jeg fikk fra dem. Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Han har garantert det samme som deg. en sånn liten hvit stygg ruter. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Dette passer vel bedre under programvare? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Han har garantert det samme som deg. en sånn liten hvit stygg ruter. Fikk ikke router fra Tele2, kun ett svart lite modem. Så da må han nok inn å konfigurere litt på routern sin da. Ikke vanskelig det. Men stemmer nok som Elyas Machera sa, dette hører vel mer hjemme i hardware forumet. Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) En ting du kan gjøre er å slå av win xp sin interne brannmur og installere feks Zonealarm sin; http://www.zonelabs.com/store/content/comp...lid=zadb_zadown . Denne har noe som heter "internet lock" Endret 3. mars 2004 av mcbeef Lenke til kommentar
pellogplukk Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Tele 2 har INGEN form for brannvegg aktivert i noe av sitt utstyr.. Har du ericsson modemet så er det en router i det men det kan du skru av.. Selv om du har har router funksjonen på så skal det ikke være noen sperrer.. Hvis du trenger å skru den av så burde du ringe tele2 support på 02000 (enkleste er å velge feilmelding så kommer du forter inn) Har du derimot thomson speedtouch så er det satt til bridging så alt skal gå rett gjennom. EDIT: glemte å si at ericsson har en innebygd firewall men det er ikke skrudd på som default. EDIT2: trykkleif Endret 3. mars 2004 av pellogplukk Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har adsl fra tele2 også...fikk Alcatel speed touch "home" modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå