Gå til innhold

Hvilket kamera tar best bilder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ingen klare vinnere, hvis du tar bilder BÅDE INNE og ute, med lite OG mye lys? Jeg trenger et kamera som fokuserer bra i mørke også!?

Det vanlige spørsmålet;

hvilken prisklasse snakker du om, og hvilken type kamera?

 

Hvis du skal ha "best bilder" kan du kjøpe et kamera til over 60.000, men jeg har en følelse av at det ikke er det du er ute etter..

Lenke til kommentar
4000-5500, Står der i overskriften.

OK, det sto ikke i den overskriften jeg så mens jeg skrev innlegget. Men uansett bør også kameratypen spesifiseres..

 

For et generelt kamera ville jeg trolig gått for Olympus C5060 eller C5050 (hhv ca 6100 og 5500 kr), mens hvis jeg hadde ønsket mer zoom ville jeg ventet på Olympus C770 eller Minolta Z2 (hhv ca. 4500 og 3500 kr).

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Håper ikke du finner det kameraet egentlig. For da har jeg vært dum som kjøpte utstyr til 11.000 for å få disse egenskapene der i ett og samme kamera. For å si det sånn, om du skal ha et kamera som tar gode bilder i alle situasjoner (noe du beskriver) må du nok opp i pris. Og om du ikke er villig til å betale 20 - 30.000,- for et speilrefleks, vil jeg gi deg rådet å gå for Sony`s F828. Det gjorde jeg og angrer ikke et sekund på det. Det er stort, men det tar glimrende bilder. Noen sjukdommer er det riktignok på det, men nå etter 1400 bilder har jeg lært meg de triksene for å unngå det aller meste av disse.

Lenke til kommentar

Man får et bra kamera for 5000kr. Jeg har ett Nikon Coolpix 4500 og har hatt det i ett år nå. Det er et kjempemessig kamera under stort sett alle forhold. Auto instillingene er enkle og greie. Når det kommer til manuelle instillinger ble jeg utrolig overaska. Man kan gjøre sinnsykt mye med det til å være ett kamera i 5000 kr klassen.

 

Sjekk ut: http://hermsty.deviantart.com/gallery/

Disse bilene er stort sett tatt med coolpix 4500 kameraet mitt!

 

Absolutt å anbefale! :thumbup:

Lenke til kommentar

ATT: CovCon

:roll: Om du leser litt hva som står skrevet istedenfor å være så ivrig på å skrive, så ser du at jeg skriver at JEG har kjøpt et kamera til 11.000,-, ikke at HAN må kjøpe det. jeg sier derimot at han MÅ opp i pris for å få alle de "kraveve" han har til kvalitet på det han er ute etter. Så, deretter, anbefaler jeg han å legge på noen lapper å kjøpe f.eks. F828.

Endret av F828
Lenke til kommentar

F828:

 

Tror ikke du var mulig å missforstå i din anbefalning:

 

1. Du skrev at han "MÅ opp i pris" for å få innfridd alle kravene.

 

Sitat :"...han MÅ opp i pris for å få med alle de kravene han har satt..... "

 

":Håper ikke du finner det kameraet egentlig." (et kamera som har de ønskede egenskaper til max 5500 kr)

 

 

2. Du anbefaler ham å kjøpe F828

 

"Og om du ikke er villig til å betale 20 - 30.000,- for et speilrefleks, vil jeg gi deg rådet å gå for Sony`s F828""

Lenke til kommentar
Hva ****** er det du prapler om F828???

Trenger da ikke ett kamera til 11.000 for å få til det. Å hvis man skal så høyt opp i prisklassen som 11.000 kjøper man seg speilrefleks! :thumbs:

Kommer vel litt an på hva man legger i "gode bilder" det da kanskje, vel vel, mente det hele som et godt råd, ikke noe å krangle om. Tok vel kanskje litt hardt i...

Men om man skal kjøpe seg et speilrefleks, til 10-12.000,- så kommer jo objektiver i tillegg. Og etter det jeg har hørt og erfart, koster de som tar gode bilder ganske mye. Lite poeng med et flott speilrefleks om man setter på billige objektiver som tar dårlige bilder? Og om man skal dekke bruksområdene til f.eks. F828 med et speilrefleks, må man minst ha to objektiver. Og da snakker vi ikke om 10-12.00,- lenger, kanskje 20.000,- Selvfølgelig er det noen som har objektiver fra før de kan bruke, men jeg tror ikke alle de som kjøper seg digi-kameraer i hopetall nå for tiden sitter med gamle speilreflekskameraer hjemme med objektiver. De fleste av disse har vel brukt analoge kompakter før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...