-=Nike=- Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Heisan , Holder på å sette sammen en test pc på jobben av diverse gamle deler . Under oppstart får jeg feil meld . Det jeg lurte på hva var disse biipene betydde , er så lenge siden att dette har totalt gått i glemme boka 1 Biip = ? ? ? ( er alt ok) 2 Biip = ? ? ? ( er det minne) 3 Biip = ? ? ? ( er det gfx kortet) Lenke til kommentar
lodott Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Evt sjekk produsentens hjemmeside... Lenke til kommentar
-=Nike=- Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 he he , det er nok ikke noen info om det i manualen og dette er deler som er meeeeeget gamle (486 m/turbo knapp) Så manual er uaktuelt . . . Det er bare en Pc som skal kjøre et lite(men viktig) test program, og så klabert så takler ikke det programet dagens hastigheter på cpu´r . . . .. . Disse biip meldingene har vært brukt siden tidenes morgen av alle produsenter, men noe info er ikke lett å oppdrive . . . . Noen litt mer "old school" som har noen clue ? (ikke vondt ment gutter) Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Kansje litt viktig å få med hvor mange pip det faktisk kommer ut av kassa di? EDIT: Turboknapp?! Endret 2. mars 2004 av MrX_ Lenke til kommentar
-=Nike=- Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Kansje litt viktig å få med hvor mange pip det faktisk kommer ut av kassa di? EDIT: Turboknapp?! Hei Det er 2pip som kommer ut av kassa . Jepp det er en turboknapp på Cabinettet , spør meg ikke hva den er til :-) Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Er ikke to pip RAM feil da montro? er ikke hundre prosent sikker...Mener å huske det...er ikke sikker da Lenke til kommentar
-=Nike=- Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Det er det jeg muligens tror oxo, men det er litt kjiipt hvis det er det . . . . . . . . . for både prosessor & ram er lodda fast på hovedkortet Det er en ordentlig "dinosaur" av en pc, men glimrende til det jeg skal teste . Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 *vil gjerne vite hva du skal teste* Det er nok ram ja...prøvd å bytte harddisk og IDE og slekt og bare for å være sikker? er ikke det men greit å ha testa Lenke til kommentar
Frozk Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg vet ikke om disse beep codes er det samme for det hovedkortet du har, men det kan vel hjelpe litt Her står det at 2 short beeps er CMOS setting error Lenke til kommentar
-=Nike=- Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 He he , det jeg skal teste er noe veldig hemelig, , , , , , neida Det er bare et lite prog som står å koder magnetkort hele natta/dagen og rapporterer hva som gikk galt under testen .(masse HEX & ANSI) Tror ikke det er noe galt med IDE og harddiske, den kommer ikke så langt i oppstarten att den får kjørt selftest på det . . . . . . Får prøve å lete på skroten(IT) og se om jeg finner noe annet som jeg kan bruke der . (er begrensa hvor mange timer jeg gidder å kødde med den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå