Gå til innhold

Skrytesak, kan noen slå min 3dmark2001 score? =P

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med å tweake of overklokke mitt nye system. Den kjører nå på 1533@1760Mhz med geforce3 Ti500 @365/580Mhz og agressive Ram-instillinger.

Kjører for øyeblikket på WinXP Pro, så jeg mister sikkert litt der, men satan så stabilt man!! =) Ikke en crash på 5mnd nå!

Uklokket: 7942 3dmarks

alt klokket: 8743 3dmarks

(moralen er: OVERKLOKK ALT!! =P )

Er det noen der ute som vil gi meg noen 3dmark scores å sammenligne med?

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, ja fin score =) Det kommer vel av Radeon kortet, siden de scorer så satans høyt på "kunstige" tester som 3dmark.

Er litt nysjerrig på hvor bra de nye driverene funker for Radeon, jeg skal sette sammen et system for en kamerat snart, og hvis Ati justerer prisene etter Geforce4 kommer så kan det bli et bra "billig"-kort.

-Stigma

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 09:20, Gega skrev:

Det er bare å ta deg en tur innom Madonion og sammenligne din test mot andre...tror du kommer til kort der...der scorer dem dobbelt så høyt som du gjør

Dobbelt så høyt??

Det var vel å ta i litt vel mye.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 01:26, Stigma skrev:

Ahh, ja fin score =) Det kommer vel av Radeon kortet, siden de scorer så satans høyt på "kunstige" tester som 3dmark.

Er litt nysjerrig på hvor bra de nye driverene funker for Radeon, jeg skal sette sammen et system for en kamerat snart, og hvis Ati justerer prisene etter Geforce4 kommer så kan det bli et bra "billig"-kort.

-Stigma

Hehe, før var det Gf freakene som alltid sa at det var 3d marks som teller osv osv, tilogmed en egen test som er tilrettelagt til Gf3 (Nature) endog slår Radeon Gf3. Og R300 kommer til å knuse Gf 4 =)

Tidene forandrer seg.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 09:29, SkyFish skrev:

Hehe, før var det Gf freakene som alltid sa at det var 3d marks som teller osv osv, tilogmed en egen test som er tilrettelagt til Gf3 (Nature) endog slår Radeon Gf3. Og R300 kommer til å knuse Gf 4 =)

Tidene forandrer seg.

Problemet med NVIDIA-kort slik jeg ser det er ikke at de er tregere enn ATi-kort. Det har så lite å si at en kun kan måles. Problemet ligger mer i at NVIDIA-kort har elendig 2D kvalitet i forhold til Matrox og ATi. Samt at DVD-playback er mye bedre med ATi-kort enn NVIDIA.

3D-kvaliteten kan ikke jeg se forskjell på, men i 2D er det ikke vanskelig...

Lenke til kommentar

maximus skrev:

Dobbelt så høyt??

Det var vel å ta i litt vel mye.

Heheheheh...ja jeg tok vel litt hardt i. Men det er en fin plass å sammenligne systemet sitt med andre..

Men det er ting jeg ikke skjønner..HVORDAN i svarte klarer enkelte å komme over 14000 i 3dmark...det ere meg helt uforståelig....er det KUN pga. GF4 at man klarer det?

Lenke til kommentar

denne bruken av 3dmark her er fjortiss. haha jeg har høyere 3dmark score en du :grin:! det er nesten som : haha jeg har nyere mobil enn du, eller haha jeg er bedre i orm en deg. helt greit å bruke det til å teste skjermkort, prosessorer..osv... men det blir bare teit å skryte av det. det spiller jo ingen rolle om man har 3000 eller 9000 så lenge man er fornøyd selv. så please si hva som er så viktig med å ha høyest poengsum...

[ Denne Melding var redigert av: Caveman på 2002-03-21 11:45 ]

Lenke til kommentar

Bah. Har ikke så mye å svare med.. men nå har jeg fått tak i systemet mitt ganske så billig :grin: Rundet nettopp 4000 barrieren i 3DMark2001se! La inn den nye AGP Drivern fra VIA. Kommer til å stige noen hundre poeng når jeg får 133MHz FSB til å funke.. pluss hvis jeg monterer bedre kjøling på skjermkortet. PS! Får ikke overklokket CPU når maskinen ikke liker 133FSB, pga. jeg kjører høyeste multiplier.

Lenke til kommentar

Hehehe, ikke nlå så såre da =P

Er det ikke naturlig å ville sammenligne resultatene av sitt arbeid mot andre? Og hva annet eksisterer vel 3dmark2001 for annet en å nettop sammenligne systemer? =)

Sorry hvis jeg virket skrytende for noen, jeg ville egentlig bare ha noen sammenligninger, og det fikk jeg (takk =))

Forresten 14000 3dmarks sa noen? er det i det hele tatt mulig? kanskje hvis du ikke kjører standard (alt på minimum) og har en geforce4? høres fremdeles veldig høyt ut

Lenke til kommentar

Trokke det er fare for at du sårer noen akkurat.. Syns det er kjekt å sammenlikene systemene sine med 3DMark jeg! Også kommer det jo ann på hvor mye penger man gidder å svi av på data. Prioriteringer :smile: Jeg for eksempel gadd ikke bruke masse penger på data fordi jeg svei av 20 lapper for motorsporten!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...