Dahl Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Heisann! I min forrige post "10 Delphi spørsmål" spurte jeg om det samme. Der fikk jeg et svar, men det var ikke så lett for en stakkars noob som meg å forstå... Kan noen poste en hel kode, både for å skru av og å starte maskinen på nytt? Takk! EDIT: Waow, 500 posts!! Endret 2. mars 2004 av @kd Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Denne lille forklaringen er å finne på http://www.torry.net/ sammen med haugevis av andre saker, ta en titt der når du lurer på noe, og du vil finne vanvittig mange tips/trix og komponenter som gjør akkurat det du ønsker (og noen ganger kansje litt til..) [ot] Torrys har litt problemer for tiden, og blir ikke lenger oppdatert som før, men for tiden ligger alle komponenter og saker enda tilgjengelig på serveren, og jeg _tror_ at det enda er mulig å bestille DVD med alt på, men er ikke sikker, en av gutta bak torrys har hatt en ulykke, som i følge en russisk delphi-kompis av meg antageligvis ikke var en ulykke allikevel, men mere en hevnaksjon fra det som vi kjenner som russisk mafia.. jeg er fanmeg glad jeg bor i norge! [/ot] Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Vell, jeg titta på den siden til jeg ble helt grønn. Kunne ikke se noe om det emnet der, bare dyre programmer med absolutt ingen jordnær funksjon... Er det noen som kan poste en kode her? please? :S EDIT: Endre noen av de vanlige skriveleifene... Endret 21. april 2004 av @kd Lenke til kommentar
Kidder Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Et par løsninger du kan teste... For ME/98/95: function ShutDownWindows: Boolean; begin Result := ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0); end; Følgende flagg kan benyttes: EWX_FORCE - Windows sender ikke WM_QUERYENDSESSION eller WM_ENDSESSION meldinger til applikasjonene som kjører. Dette kan forårsake at du mister data så lagre prosjektet ditt før du tester. EWX_FORCEIFHUNG - Litt mildere versjon av EWX_FORCE (se SDK) EWX_LOGOFF - Logger av brukeren. EWX_POWEROFF - Skrur maskinen helt av. EWX_REBOOT - Restarter maskinen. EWX_SHUTDOWN - Skrur av maskinen slik at du kan skru av strømmen selv. Funksjonen krever videre at prosessen som utfører dette har SE_SHUTDOWN_NAME privilegiet (gjelder NT platform (NT,2K, XP, 2K3)) for å kunne kjøre med noen av flaggene. SE SDK reference for utfyllende informasjon. Windows SDK - ExitWindowsEx function Løsning for NT platform (NT4, 2K, XP, 2K3): Funksjonen tar samme flagg som ExitWindowsEx funksjonen. function ShutDownWindowsNT(const fwFlags: Word): Boolean; const ANYSIZE_ARRAY = 1; SE_SHUTDOWN_NAME = 'SeShutdownPrivilege'; var hToken : THandle; ptkp : PTokenPrivileges; ptkpold : PTokenPrivileges; r : DWORD; begin if OpenProcessToken(GetCurrentProcess, TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin GetMem(ptkp, SizeOf(TTOKENPRIVILEGES) + (1 - ANYSIZE_ARRAY) * SizeOf(TLUIDANDATTRIBUTES)); LookupPrivilegeValue(nil, SE_SHUTDOWN_NAME, ptkp^.Privileges[0].Luid); ptkp^.PrivilegeCount := 1; ptkp^.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED; r := 0; ptkpold := nil; if AdjustTokenPrivileges(hToken, False, ptkp^, 0, ptkpold^, r) then ExitWindowsEx(fwFlags, 0); end; Result := GetLastError = ERROR_SUCCESS; end; Håper du fikk svar på det du lurte på. -Kidder- Endret 30. mars 2004 av Kidder Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Takk skal du ha! Ja, nå fikk jeg svar på det jeg lurte på, og mere til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå