andesam Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Jeg har tenkt til å lage et kabinett i tre, helt fra begynnelsen. Poenget at altså å utforme et eget kabinett, slik at det blir slik jeg vil ha det. Har tenkt på diverse måter å lage det på, men jeg tror jeg kommer til å lage den temmelig lik et vanlig kabinett. Bare mye større . Og med masse vifte plasser og beregnet for vannkjøling. et kabinett som egner seg til heftig overklokking og ytelse med andre ord. Noen som har laget et kabinett i tre noen gang? Eller noen som har noen ideer til noen ting jeg må ha med? har bla. tenkt på å ha plass til cd er i kabinettet og noen små høytalere. Endret 2. mars 2004 av andesam Lenke til kommentar
runeah Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jess du, jobber med akkurat det samme som deg! Vi får håpe på lere gode tips her. Jeg skal ha mitt chassi i en "desktop style" (liggende). kan bli spennende Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Å lage kabinett i tre er jo en ganske takknemmelig oppgave i og med at tre (for de fleste av oss) er et materiale som er lett å bearbeide i forhold til mye annet uten altfor mye spesialverktøy. Den største ulempen er vel kanskje at det lett blir ganske tungt, men hvis du er typen som drar på LAN og sånn så kan du jo bare montere et par skikkelige bærehåndtak når du først er i gang. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 MIn plan: Bygge en pc der MB ligger vannrett ... i front: Cd og viftekontroll og/eller annet som ligner. 2 viftehull 8x8 2 hull til innebygdehøyttalere 4x6 bak: 2 viftehull og MB hull "lokket" (toppen) blir av delvis tre og plexi. kabinettet spraylakeres sølv og har blå katoder/vifteleds. på plexiglasset spraylakeres det navnet på boksen : plankeoppgaven. (dette er nemlig avgangsprosjekt på skolen, noe som i praksis betyr at alt blir gratis) Delene har jeg selv. Tre får jeg på sløyden. modsene blir nesten ingenting å betale... Håper dette ga deg noen ideer andesam! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Har faktisk muligheten til å lage det i sløyden jeg også, tror jeg (går i 10.). Har også tenkt på å lage det delvis i plexi glass, hvertfall ett vindu. Legg ut noen bilder på en side når dere er feridge da, så vi andre kan se på resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå