Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du borrer ett hull i kabinettet, som er stort nok til bryteren, fester bryteren i hullet, tar kutter kablene fra den andre bryteren, legger den andre bryteren til side, fester de kablene du akkurat kuttet på den nye bryteren, tester om det funker, hvis det funker, så jubler du og poster her at det funker, hvis det ikke funker, så test 2 andre poler å sette kablene på

Lenke til kommentar

Jeg er redd den ikke vil fungere helt som planlagt. Av/på-bryteren er jo slik at den bare kortslutter kretsen (unnskyld min ikke-elektronikk-utdanna måte å prøve å forklare det på) en liten stund for å skru på maskinen. Hvis du holder bryteren inne vil jo maskinen restarte etter 5 sek, og etter 5 sek igjen og igjen..

Jeg fikk det problemet når jeg drev og monterte min egen av/på-knapp (selv om det var rett type bryter, bare dårlig justert).

Du må da i alle fall instille deg på at du vrir nøkkelen både til høyre og venstre i èn omgang for å skru på maskinen. Da vil det vel kunne fungere.

(Jeg vil anta at pakningen har en monteringsanvisning med angivelse av bor-dimensjon osv)

Lenke til kommentar

Leser på Claes-infoen: "Tenningslås med fire stillinger: 1-0-2-start, siste stilling tilbakefjærende." Det vil vel si at den vil virke som en powerknapp dersom du kobler den som "start", altså siste stilling. Hvis du skal ha den til å starte noe annet på de to stillingene før, må du vel sørge for en alternativ strømforsyning til disse kretsene, da GPU først starter når du vrir nøkkelen til siste punkt.

Lenke til kommentar

En tenningslås er jo rimelig stor så den er ikke så praktisk. Det dere heller kan gjøre er å ta en nøkkellås som er enten av eller på i serie med den standard power knappen. (pulse). Da må nøkkel være på for og starte maskinen.

Edit: forklare litt bedre..

Endret av Akke
Lenke til kommentar
hva har GPU med dette å gjøre?? :dontgetit:

oops.. Det var bare en liten feilkobling i hjernebarken!

Det jeg mente var strømforsyninga. Når jeg gikk på skole, jobbet jeg i Braathens ved siden av, som bakkemannskap/koffertlempis. GPU på en flyplass står for Ground Power Unit, og er bakkestrømmen som blir koblet på flyene når de har parkert ved gaten..

Beklager.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva med å koble power og reset knappen i serie slik at begge må trykkes inn på likt for å starte maskina. (hvem trenger reset knappen uansett...) Ikke mange som får startet maskinen uten å vite det da :)

Endret av Akke
Lenke til kommentar

Jeg har denne, og ja, det siste "valget" mot høyre er tilbakefjærende. (omtrent som når du starter bilen og du hører starteren slår inn, holde du for lenge inne begynner skrapelydene). Du kobler den til, setter nøkkelen i, og vrir helt mot høyre. PCen starter opp, og alt er vel. (du kan da slippe nøkkelen).

Bryteren har som sagt flere valg, f.eks. til lys, vifter o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...