Gå til innhold

Monster Vannkjøling Gratis?????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jah...funker ***** bra det der!

Eg kjører maskina på samme måten...laga et vanntett kabinett og fyllte det opp med vann! Funker ***** bra!!!

...h0h? Tror du ikkje meg? Prøv det sjøl da vel! Det funker flott som ****!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-23 20:26, fat_guy skrev:

Quote:

On 2002-03-23 18:42, Espen_^ skrev:

Fat_guy : Hvorfor ville d hjulpet m sterilisert vann ?

fordi jeg har hørt at det vannet ikke leder varme(jeg er ikke helt sikker)

Kanskje ikke varme du tenkte på? hint hint :grin:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Juppjupp skrev (2002-04-03 20:46):

Hvor korka kan man bli??

Det går ikke med verken sterilisert vann, vanlig vann, imsdal eller farris!!!

Blir flau på andres vegne! Dere kan ikke være ordentlig Norsk??

Hmm hva med destilert!? Det skal jo i teorien ikke lede strøm, men siden data/ elektronikken er veldig følsom så tror jeg det kan bli vanskelig, jeg skal uansett ikke prøve.

Lenke til kommentar

Quote:

Tok skrev (2002-04-05 08:42):

Det er en måte det vil fungere på!!!

Det er hvis du lakerer hovedkortet ditt slik at alle lederne blir isolert fra hverandre( gjelder seff de andre komponentene også).

Har du en anelse på hvor mage lag og ledninger det er i et HK?

Trodde ikke det nei..

Lenke til kommentar

Rent vann leder ikke strøm!!!! :eek:

Vi gjorde et forsøk på Elektroavdelingen på skolen vår i fjor. Vi fylte vann i en plast-beger og stakk to ledninger med 230V ned i begeret. Vi hadde et multimeter innkoblet. Apparated viste 0.000A!!!! Altså vann (rentdestillert) leder ikke strøm, men dersom du heller i litt salt fosskokte det!!! Saltholdig vann leder strøm. Prosjektet vil fungere med destillert vann, men jeg er beskymret for HD og andre komponenter som er i fysisk bevegelse.....

Vår elektrolærer bekreftet dette.... :smile:

SnOOpY!!!! :wink:

[ Denne Melding var redigert av: kimmario på 2002-04-05 14:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-05 14:11, CFD skrev:

Quote:

Tok skrev (2002-04-05 08:42):

Det er en måte det vil fungere på!!!

Det er hvis du lakerer hovedkortet ditt slik at alle lederne blir isolert fra hverandre( gjelder seff de andre komponentene også).

Har du en anelse på hvor mage lag og ledninger det er i et HK?

Trodde ikke det nei..

Han mente å dekke hele komponenten med et isolerende lag av et eller annet...det er ikke et problem med diverse gummisprayer for eksempel..

[ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-04-05 14:55 ]

Lenke til kommentar

Så det lar seg med andre ord gjennomføre? Hehe...spraye hele maskinen med et tynt-tynt lag isolerende lakk, tette kabinettet, fylle det med destillert vann og deretter fikse en fet nedkjøling (noen forslag på hvordan man skulle kjøle ned vannet)?

Utrolig fett...*prøve med det gamle gearet*

[ Denne Melding var redigert av: Skjold på 2002-04-05 19:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

xthal skrev (2002-04-05 15:21):

noen som har sett de derre oljekjølingene der dem dupper hele greia nedi,, det hadde jo vert noe
:grin:

jup, de er kule, men det er så grisete når man stadig er inni kassa å mekker :wink:

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde lagt noen ledninger på 230 V i en bøtte med vann,og så latt det stå på i noen dager, ville vannet vært så og si sterilisert?

Det det der med å lakke hovedkortet, hvis man lakker nedi PCI/AGP-portene da? Litt vanskelig å få ting og tang til å virke da vel... Må vel ha alt av utstyr nedi PCI/AGP-portene når man lakker da. Og hvis man da er så vidt borti skjermkortet, nettverkskortet da, vil jo det bli en åpning ned til kontakt-flatene til PCI/AGP tinga. Og da vil jo vannet trenge ned dit og kortslutte/ødelegge.

Eller?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-05 20:12, Napoleon skrev:

Hvis jeg hadde lagt noen ledninger på 230 V i en bøtte med vann,og så latt det stå på i noen dager, ville vannet vært så og si sterilisert?

ja, men i form av oksygen og hydrogen i luften, så du kunne nok ikke brukt det i vannkjølingen din.. :smile:

Vel.. For å destillere vann, må du koke vannet, for så å få dampen kondensert (ved å avkjøle den). Denne "dampresten" er helt ren, men du må passe på at alt utstyret ditt også er helt rent før du begynner, ellers blir jo vannet skittent igjen.

Det er forresten mye enklere, og sannsynligvis billigere, å kjøpe destillert vann...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...