Gå til innhold

Transseksuelle i OL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Menn som har tatt kjønnsskifte, burde IKKE få lov til å bli med i kvinnekonkurranser.

Hvorfor det?

Fordi de ikke kvitter seg med sitt fysiske fortrinn selv om de kutter av balla...

Menn har mye lettere for å bygge muskler enn kvinner og er derfor generelt sett sterkere

Lenke til kommentar
De som tar kjønnsoperasjon burde få konkurrere, men da som det kjønnet de var opprinnelig.

Yup! Eg er enig. En mann som finner ut at han er kvinne og opererer seg vil forsatt ha den mannlige styrken og det ville være urettferdig for kvinner som er født kvinner.

Lenke til kommentar
Fordi de ikke kvitter seg med sitt fysiske fortrinn selv om de kutter av balla...

Menn har mye lettere for å bygge muskler enn kvinner og er derfor generelt sett sterkere

Les artikkelen før du klarer å uttale deg engang til.

Lenke til kommentar

Hvis mannen ved operasjonen får alle kvinners fysiske egenskaper, synes jeg de burde få lov å delta. Men hvis de beholder mannens sterkere muskler osv, burde de ikke få lov. Det handler om de andre utøverne. De fleste ville synes det var uretferdig hvis personen på pallen som stjal 1. plassen fra deg, gjorde det på grunn av et forttrinn hun/han har fått ved en operasjon. Og som er umulig for nesten alle andre.

Lenke til kommentar
Hvis mannen ved operasjonen får alle kvinners fysiske egenskaper, synes jeg de burde få lov å delta. Men hvis de beholder mannens sterkere muskler osv, burde de ikke få lov. Det handler om de andre utøverne. De fleste ville synes det var uretferdig hvis personen på pallen som stjal 1. plassen fra deg, gjorde det på grunn av et forttrinn hun/han har fått ved en operasjon. Og som er umulig for nesten alle andre.

Ja, det blir jo nesten som doping.

Lenke til kommentar
Hva er det du snakker om? Synsingen til han ene doktoren? Ta litt kildekritikk og ikke bare tro at det er noen slags universell sannhet som han kommer dragende med.

Elementær fysiologi. Stapper man seg full av damekjønnshormoner vil man få muskelmasse som en kvinne.

Lenke til kommentar

man går på hormonkur lenge før man tar steget å ta operasjonen. Kuren som bla består av østrogren har den virkiningen at man får lysere stemme, mykere hud, mindre mandig utseende(tenker da på muskelmasse) osv osv.

De som har gjennomgått et kjønnsskifte må gå på østrogenkur resten av livet for å beholde sine kvinnelige egenskaper så de har null fordel ovenfor andre kvinner.

Lenke til kommentar

Menner som tar "skjønskifte" er fortsatt menn i mine øye... feminine menn. Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å hat sex med en som hadde tatt "kjønsskifte". I mine øyne er en engang mann altid mann. Kvinner som "skiffter" til å bli menner er fortsat kvinner i mine øyne... men jeg ville ikke hat sex med de heller. (hvordan er det de gjør det med penisen?)

Når en som har tatt skjønsskifte skal i gaderoben i feks. en badehall. Hvor går den personen da. Til garderoben med det egentlige skjønnet, eller dit hvor han lissom har skifta til?

On topic:

De burde ta en måling av fysisk styrke, og om de når de er på sitt beste er nermere de mannelige utøverne en kvinnene, ja da bure de få delta hoss mennane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...