Gå til innhold

slettet av brukeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
shtml is a web file suffix - for example, index.shtml. .shtml files are files which can include server generated content on the page. For example, a .shtml file could contain a counter or other server generated content.

.shtml files are setup on a web server as server side include files. Other files can be setup as server side include, but .shtml files are common on linux hosts

The S stands for 'Server Side Include' or SSI. When an SHTML webpage is sent to the web browser window, it gets assembled on the server and then sent to be viewed. The normal HTML tags all still work the same, the SHTML simply lets you INCLUDE other pieces into the HTML page.

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar
shtml is a web file suffix - for example, index.shtml. .shtml files are files which can include server generated content on the page. For example, a .shtml file could contain a counter or other server generated content.

.shtml files are setup on a web server as server side include files. Other files can be setup as server side include, but .shtml files are common on linux hosts

The S stands for 'Server Side Include' or SSI. When an SHTML webpage is sent to the web browser window, it gets assembled on the server and then sent to be viewed. The normal HTML tags all still work the same, the SHTML simply lets you INCLUDE other pieces into the HTML page.

Det dere har faktisk jeg også lurt på, takk for den!

Er ikke helt sikker, men det er mulig at det står for Secure HTML elns... 
:ermm:
Lenke til kommentar
Sant nok PT. Men jeg har lest mange poster hvor du trur "det og det og det". noe man ikke kan helt selv, bør helst ikke bli bort lært...

Men seff enkelte ting er du kliin gææærn på!!!

Øyh! Jeg bare lufter mine tanker om emnet, og når jeg appåtil skriver at jeg er ikke er sikker, så kan det da ikke være noe i veien for det?

Men nok off topic ;)

Trådstarter har vel fått svar nå, så da kan vi vel bare la tråden dø...

Lenke til kommentar

Nja, ikke helt.

Vil bare påpeke for webdesignere som ikke bruker shtml men html at SSI er latterlig enkelt og vanvittig nyttig (dårlig bruk av adjektiv?). På den beskrivelsen høres det veldig avansert ut, men gå inn på www.netfirms.com support-søk på SSI så finner du en veldig kort, veldig grei forklaring.

Lenke til kommentar

Ja, du må ha SSI støtte på serveren. 90% av alle betal-servere har dette, pluss flere gratis-servere.

Du kan jo alltids bruke php, men du må ha en ganske stor webside før du begynner å merke noe spesiell forskjell fra SSI.

Dessuten er det flere servere med støtte for SSI som ikke har støtte for php.. pluss at SSI nok er enklere å lære seg.

Endret av Anders81
Lenke til kommentar
Menneh, noen som vet hva .hbs er forno? :dontgetit:

Egret's server system, called HBS, is currently available for both SunOS and Solaris flavors of Unix.

Egret:

Data representations range from unstructured binary storage, to schema-based, typed, structured storage records, to HTML-compatible hypertext.

var det som fantes på google ved kjapt overblikk.

Lenke til kommentar
Menneh, noen som vet hva .hbs er forno? :dontgetit:

Det jeg har fått vite er at det er en versjon av et scripting språk (husker ikke helt hvilket) som er blitt gjort mac-vennlig. Altså, det er sikkert et scripting språk som er spesielt enkelt å administrere i mac os.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...