Makkaroni Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) slettet av brukeren Endret 2. juni 2006 av Makkaroni Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Er ikke helt sikker, men det er mulig at det står for Secure HTML elns... Lenke til kommentar
Makkaroni Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) slettet av brukeren Endret 2. juni 2006 av Makkaroni Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) shtml is a web file suffix - for example, index.shtml. .shtml files are files which can include server generated content on the page. For example, a .shtml file could contain a counter or other server generated content. .shtml files are setup on a web server as server side include files. Other files can be setup as server side include, but .shtml files are common on linux hosts The S stands for 'Server Side Include' or SSI. When an SHTML webpage is sent to the web browser window, it gets assembled on the server and then sent to be viewed. The normal HTML tags all still work the same, the SHTML simply lets you INCLUDE other pieces into the HTML page. Endret 2. mars 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Tviler litt på det... Så sant, så sant Tenkte på https:// jeg Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 shtml is a web file suffix - for example, index.shtml. .shtml files are files which can include server generated content on the page. For example, a .shtml file could contain a counter or other server generated content. .shtml files are setup on a web server as server side include files. Other files can be setup as server side include, but .shtml files are common on linux hosts The S stands for 'Server Side Include' or SSI. When an SHTML webpage is sent to the web browser window, it gets assembled on the server and then sent to be viewed. The normal HTML tags all still work the same, the SHTML simply lets you INCLUDE other pieces into the HTML page. Det dere har faktisk jeg også lurt på, takk for den! Er ikke helt sikker, men det er mulig at det står for Secure HTML elns... Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Er ikke helt sikker, men det er mulig at det står for Secure HTML elns... Les nå min forrige post da Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Sant nok PT. Men jeg har lest mange poster hvor du trur "det og det og det". noe man ikke kan helt selv, bør helst ikke bli bort lært... Men seff enkelte ting er du kliin gææærn på!!! Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Sant nok PT. Men jeg har lest mange poster hvor du trur "det og det og det". noe man ikke kan helt selv, bør helst ikke bli bort lært... Men seff enkelte ting er du kliin gææærn på!!! Øyh! Jeg bare lufter mine tanker om emnet, og når jeg appåtil skriver at jeg er ikke er sikker, så kan det da ikke være noe i veien for det? Men nok off topic Trådstarter har vel fått svar nå, så da kan vi vel bare la tråden dø... Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Nja, ikke helt. Vil bare påpeke for webdesignere som ikke bruker shtml men html at SSI er latterlig enkelt og vanvittig nyttig (dårlig bruk av adjektiv?). På den beskrivelsen høres det veldig avansert ut, men gå inn på www.netfirms.com support-søk på SSI så finner du en veldig kort, veldig grei forklaring. Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Direkte link Det der så slettes ikke vanskelig ut, og det så faktisk litt nyttig ut også *bookmark* Men må man ha noe spesielt på serveren for å få det til å funke? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Liten vits å i ha .shtml endelser om du har php på serveren. Jeg leste et sted at php's include funksjon skulle være raskere enn ssi (som man altså bruker i .shtml filer) ... Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Ja, du må ha SSI støtte på serveren. 90% av alle betal-servere har dette, pluss flere gratis-servere. Du kan jo alltids bruke php, men du må ha en ganske stor webside før du begynner å merke noe spesiell forskjell fra SSI. Dessuten er det flere servere med støtte for SSI som ikke har støtte for php.. pluss at SSI nok er enklere å lære seg. Endret 2. mars 2004 av Anders81 Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Liten vits å i ha .shtml endelser om du har php på serveren. Jeg leste et sted at php's include funksjon skulle være raskere enn ssi (som man altså bruker i .shtml filer) ... Korrekt Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Menneh, noen som vet hva .hbs er forno? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Menneh, noen som vet hva .hbs er forno? Egret's server system, called HBS, is currently available for both SunOS and Solaris flavors of Unix. Egret:Data representations range from unstructured binary storage, to schema-based, typed, structured storage records, to HTML-compatible hypertext. var det som fantes på google ved kjapt overblikk. Lenke til kommentar
huf Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hmm, dette .shtml greierne så litt interesting ut da igrunn..får ta meg en kjapp tutorial i morgen. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Menneh, noen som vet hva .hbs er forno? Det jeg har fått vite er at det er en versjon av et scripting språk (husker ikke helt hvilket) som er blitt gjort mac-vennlig. Altså, det er sikkert et scripting språk som er spesielt enkelt å administrere i mac os. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Sikker kjekk denne og: http://www.ssi-developer.net/ssi/ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Man kan kalle filene hva man vil, bare man setter serveren til å tolke dem. F.Eks. kan man si at alle ColdFusion-filer heter '*.php'.... Endret 4. mars 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå