LarsP Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ringenes Herre i mine øyne tidenes mest oppskrytte film(triologi). At den har hamstret såpass mange Oscars er en skandale. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Shawshank Redemption vant ingen, som sier litt om oscar'ene... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 You are telling me the Oscar's are also political? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Var vel "trøstepriser" siden Peter Jackson har levd dag og natt med alver, hobbiter, og dverger natt og dag i X antall år. Endret 2. juli 2004 av LarsP Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ringenes herre trilogien var helstøpt og godt oscarmateriale, men det er langt fra en oscar eller fem til å være tidenes beste. Oscar er tross alt en årlig foreteelse som viser hva som er (blitt) best (markedsført) det siste året. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Personlig så syntes jeg at filmer som Mystic River og Lost in Translation fortjente "beste film"-prisen mer enn Atter en Konge, men det er nå kanskje bare meg.. Det som irriterer meg mer er den kulten/hypen som har blitt bygd opp rundt LOTR. Lenke til kommentar
Hazikaze Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Akira er en kjempeflott film, The Matrix hadde ikke eksistert uten den. American History X og Snatch er også meget gode filmer. edit: Ringenes Herre-serien er jo utrolig bra også, men får desverre ikke min stemme som beste film(er). Endret 2. juli 2004 av Hazikaze Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 The Matrix hadde ikke eksistert uten den. Imo er Matrix en liten blåkopi av Ridley Scotts mesterverk "Blade Runner". Der tar han opp spørsmålene: "hva er et menneske?", "hva gjør oss mennesklige?" og "hva er virkeligheten?". Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Imo er Matrix en liten blåkopi av Ridley Scotts mesterverk "Blade Runner". Der tar han opp spørsmålene: "hva er et menneske?", "hva gjør oss mennesklige?" og "hva er virkeligheten?". Så det du sier er; Blade Runner er verdt å se hvis man likte Matrix-filmene? Har ikke sett Blade Runner serru Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Vel, enten så elsker du Blade Runner eller så forstår du den ikke. Det er en genial film som MÅ sees. Imo den beste filmen som har blitt laget. Ikke bare den beste, men den SUVERENT beste... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jaja, da ser jeg ingen annen grunn enn å få handlet den inn og sett den iløpet av uka Jeg stoler på dine filmkunnskaper LarsP, bare så du vet det Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Men, husk: At du liker "the matrix" er ingen god grunn for at du skal like Blade Runner. De kan ikke sammenlignes. Det er ingen "dritkule skytescener" i Blade Runner, snarere tvert imot. Det er litt som dataspillet "Thief": Det mest interessant skjer mellom actionen og "i skyggen" liksom.. Sorry, prøvde å være morsom/dyp, men det fungerte ikke. PS: Det er to utgaver tilgjengelig av Blade Runner. Originalen og Directors Cut. De inneholder noen _STORE_ forskjeller. Hele historien blir snudd på hodet via et par enkle scener. Noen foretrekker originalen (tror jeg ikke finnes på DVD) andre foretrekker Directors Cut. Tror uansett du ikke vil bli skuffet. Harrison Ford og Rutger Hauer i deres største roller. Tidenes showdown på film. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Synes Jack Nicholson er en meget dyktig skuespiller. Liker spesielt: The Shining Gjøkeredet Anger Management (Adam Sandler er også en favoritt) Liker også filmene til Quentin Tarantino. Lenke til kommentar
habberst Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ringenes herre alle sammen Ringenes herre alle sammen Ringenes herre alle sammen Ringenes herre alle sammen Ringenes herre alle sammen :!: :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Hybelkanin Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Syns det var merkelig at ingen gjennkjennte eller nevnte 2001: A Space Odyssey. Vet ikke om det er den beste jeg har sett, men det er ihverfall min favorittfilm Så det var mye snakk om Blade Runner også. Så absolutt en av de beste. Roy Batty er kanskje den beste "skurken" i noen film. Må nesten få med til å se Director's Cut. Så vanskelig å velge ... Jeg lager en liste I stedet. Apocalypse Now! The Fellowship of The Ring (Bare fordi det er LOTR. Hadde jeg ikke lest boka, vill den ikke stått her) The Usual Suspects (Spacey er min favoritt) Stopper jeg ikke her, blir listen aldri ferdig. Jeg kunne nevnt mange, mange flere. Filmer som Shindler's List er jo knallbra, men mangler stemningen for å komme på topp til meg. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Syns det var merkelig at ingen gjennkjennte eller nevnte 2001: A Space Odyssey. Vet ikke om det er den beste jeg har sett, men det er ihverfall min favorittfilm Den havner ikke akkurat på topp 10 hos meg, men det er ikke langt unna. Knakende bra saker. Gårsdagens gjensyn bekreftet dette. Fantastisk film. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Vims Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Den grønne mil er en film som sitter noen år etter å sett den.Gjør en film det ,så er det en bra film Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå