Crack Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Det er også to av de filmene som er bra. Huff, sinnsykt mange dårlige filmer som er bassert på Herr Kings verker. Andre bok-->filmer av Stephen King som er gode er: - Misery (går i kveld tror jeg?) - Dolores Clayborne - The Shawnshank Redemption (org.tittel: "Rita Hayworth (plakaten i cella) and The Shawnshank Redemption) - IT - Carrie Det er de jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Storm of the Century og Rose Red også bra filmer basert på Kings skriblerier. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 For å være veldig corny: King er kongen! Garantert beste forfatter vi nå har for tiden! Han eier Tolkien anyday. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) For å være veldig corny: King er kongen! Garantert beste forfatter vi nå har for tiden! Han eier Tolkien anyday. Jeg misunner din evne til å ta slike bedømmelser og samtidig skape en egenartet alvorlighet rundt det hele. Endret 3. juli 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg lover, "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain" er bare utrolig! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg lover, "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain" er bare utrolig! Bestilte den, Delicatessen og åtte andre nettopp. Har ikke sett noen. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 The Matrix hadde ikke eksistert uten den. Imo er Matrix en liten blåkopi av Ridley Scotts mesterverk "Blade Runner". Der tar han opp spørsmålene: "hva er et menneske?", "hva gjør oss mennesklige?" og "hva er virkeligheten?". Matrix har et tilleggstema som jeg liker: Blå eller rød pille? Hvem velger sannhet når ignorance is bliss? Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 æ syns ringenes herre trilogien å pirates of the carabean e drit bra Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 æ syns ringenes herre trilogien å pirates of the carabean e drit bra :!: Hehe, der måtte jeg le Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg er ikke noen film ekspert, men jeg syntes saving private ryan og we where soldiers er ganske bra filmer. De handler ikke bare om blodige kamper, men også om hvordan soldatene hadde det. Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 æ syns ringenes herre trilogien å pirates of the carabean e drit bra :!: Hehe, der måtte jeg le haha jeg og (men jeg vet ikke hvorfor....) lol Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Storm of the Century og Rose Red også bra filmer basert på Kings skriblerier. Storm of the Century er ingen -film-! Det er en 2-delt TV-film. hehe. Den er forresten ganske så bra. Likte starten på den, men det tok liksom _litt_ av. (Som de fleste av filmene bassert på Kings skriverier.) Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Liker at det tar litt av jeg Har så lyst å se en filmatisering av Desperation, Nevada Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hehe, håper på en filmatisering av "The Dark Tower"-bøkene jeg. En triologi eller noe i den duren. Det er nemlig i mine øyne de beste bøkene som har blitt skrevet. Og jeg har LEST mye. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg lå i kinostolen å lo når jeg så Big....Mulig det var fordi vi hadde røyka noe vi ikke tålte Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hva er det som avgjør at en film er best da? Jeg mener at det må være historien eller i budskapet i filmen som skal avgjør hvor god den er. En kan foreksempel ikke si at enkeltprestasjoner i skuespillet avgjør hvor god filmen er(det er viktig), men selvfølgelig er det en blanding av mange faktorer avgjørenede for hvor god den blir,men jeg tror historie/budskap er det viktigeste hos meg ivertfall. Da jeg så soldatene sende slegga i hode på landsbyfolka, en etter en på rekke, så gir det ganske heftig inntrykk. Savior filmen er vell basert på den etniske renskinga og krigen som fant sted i kosovo områda. Det er ikke en veldig kjent film, men den annbefales. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Kun historie/budskap er litt tynt grunnlag å bedømme på når man skal velge beste film. Filmen må selvsagt ville si noe, men hvis skuespillere, regissører og resten av fagfolket ikke gjør en eksepsjonell innsats så når den ikke opp. Film er ikke ren historiefortelling det er også kunst/håndverk og må bedømmes deretter. P.S. "Sannheten" i Savior bør du ta med en klype salt. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 P.S. "Sannheten" i Savior bør du ta med en klype salt. ja mulig du har rett i det, men jeg syns nå det er en bra film. Jeg så en annen her for en stund siden, om et ektepar som var krigs repotere/fotografer, mannen var nominert til den store fotografprisen og greier. De havner midt i krigsuppa nedi der, den var også veldig bra, men kan ikke ta igjenn navnet på filmen. Filmen viser hvordan folket gjikk amok og voldtok nabodøtre og drepte alt de kom over. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen: The Godfather Pulp Fiction Scarface The Matrix Fight Club Se7en The Sting American History X Once Upon A Time In America The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring Goodfellas Apocalypse Now The Usual Suspects One Flew Over the Cuckoo's Nest The Gladiator Schindler's List Leon Platoon The Silence of the Lambs Endret 5. juli 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå