Gå til innhold

Tidenes beste film?

ooddbb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er også to av de filmene som er bra. Huff, sinnsykt mange dårlige filmer som er bassert på Herr Kings verker. Andre bok-->filmer av Stephen King som er gode er:

- Misery (går i kveld tror jeg?)

- Dolores Clayborne

- The Shawnshank Redemption (org.tittel: "Rita Hayworth (plakaten i cella) and The Shawnshank Redemption)

- IT

- Carrie

Det er de jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
For å være veldig corny: King er kongen! Garantert beste forfatter vi nå har for tiden! Han eier Tolkien anyday.

Jeg misunner din evne til å ta slike bedømmelser og samtidig skape en egenartet alvorlighet rundt det hele.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
The Matrix hadde ikke eksistert uten den.

Imo er Matrix en liten blåkopi av Ridley Scotts mesterverk "Blade Runner". Der tar han opp spørsmålene: "hva er et menneske?", "hva gjør oss mennesklige?" og "hva er virkeligheten?".

Matrix har et tilleggstema som jeg liker:

Blå eller rød pille? Hvem velger sannhet når ignorance is bliss?

Lenke til kommentar
Storm of the Century og Rose Red også bra filmer basert på Kings skriblerier.

Storm of the Century er ingen -film-! ;) Det er en 2-delt TV-film. hehe.

Den er forresten ganske så bra. Likte starten på den, men det tok liksom _litt_ av. (Som de fleste av filmene bassert på Kings skriverier.)

Lenke til kommentar

Hva er det som avgjør at en film er best da?

Jeg mener at det må være historien eller i budskapet i filmen som skal avgjør hvor god den er.

En kan foreksempel ikke si at enkeltprestasjoner i skuespillet avgjør hvor god filmen er(det er viktig), men selvfølgelig er det en blanding av mange faktorer avgjørenede for hvor god den blir,men jeg tror historie/budskap er det viktigeste hos meg ivertfall.

Da jeg så soldatene sende slegga i hode på landsbyfolka, en etter en på rekke, så gir det ganske heftig inntrykk.

Savior filmen er vell basert på den etniske renskinga og krigen som fant sted i kosovo områda.

Det er ikke en veldig kjent film, men den annbefales.

Lenke til kommentar

Kun historie/budskap er litt tynt grunnlag å bedømme på når man skal velge beste film. Filmen må selvsagt ville si noe, men hvis skuespillere, regissører og resten av fagfolket ikke gjør en eksepsjonell innsats så når den ikke opp. Film er ikke ren historiefortelling det er også kunst/håndverk og må bedømmes deretter.

P.S. "Sannheten" i Savior bør du ta med en klype salt.

Lenke til kommentar
P.S. "Sannheten" i Savior bør du ta med en klype salt.

ja mulig du har rett i det, men jeg syns nå det er en bra film.

Jeg så en annen her for en stund siden, om et ektepar som var krigs repotere/fotografer, mannen var nominert til den store fotografprisen og greier. De havner midt i krigsuppa nedi der, den var også veldig bra, men kan ikke ta igjenn navnet på filmen. Filmen viser hvordan folket gjikk amok og voldtok nabodøtre og drepte alt de kom over.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen:

• The Godfather
  • Pulp Fiction
  • Scarface
  • The Matrix
  • Fight Club
  • Se7en
  • The Sting
  • American History X
  • Once Upon A Time In America
  • The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring
  • Goodfellas
  • Apocalypse Now
  • The Usual Suspects
  • One Flew Over the Cuckoo's Nest
  • The Gladiator
  • Schindler's List
  • Leon
  • Platoon
  • The Silence of the Lambs

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...