Gå til innhold

Tidenes beste film?


ooddbb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal ha sett mange filmer for å kunne gjøre en noenlunde riktig vurdering av hvilken film gjennom tidene som er den beste. Det tør ikke jeg. En annen ting er at jeg har sett ganske mange filmer og har null mulighet til å kåre den aller beste, men her er favorittene, noenlunde rangert:

 

Enda en ommøblering, 8. mai 2005.

 

Disse er liksom hellige, blant kanskje tretti-førti andre:

Stalker

Werckmeister harmóniák

Mulholland Drive

A Clockwork Orange

Ringenes herre-trilogien

El Espíritu de la colmena

Breaking the Waves

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Den filmen som jeg koser meg mest med, og som jeg finner nye ting med hver gang er Pulp Fiction. Denne har det meste JEG setter pris på i en god film. Jeg tør ikke si den er tidenes beste, men det er den jeg synes er best, og det er det viktigste for meg.

 

Jeg DRITER langbasj i hva folk med filmutdannelse og forståsegpåere mener. (Det er som oftest de som står for slike kåringer...)

Endret av jaymz
Lenke til kommentar

Pulp Fiction. Genialiteten i denne filmen er rett og slett enestående. Som jaymz sier, dette er en film jeg koser meg med og jeg oppdager nye ting hver gang jeg ser denne filmen.

 

Andre filmer som er verdig tittelen "beste film" er:

Star Wars Episode 4

The Boondock Saints

The Untouchables

Once upon a time in america

Gudfaren

Og seff, X-Men 2

Lenke til kommentar

- Ringenes Herre: Atter en Konge

 

 

Det var bare filmer fra 90-tallet, gitt. Filmer får jeg ganske ofte, men ingen tiår før 90-tallet har jeg tatt meg tid eller penger til å se godt igjennom. Jeg er sikker på at jeg finner noen nye favoritter om jeg noen gang skulle klare det.

Kremt. Atter En Konge. 90-tallet? ;)

Lenke til kommentar

- Ringenes Herre: Atter en Konge

 

 

Det var bare filmer fra 90-tallet, gitt. Filmer får jeg ganske ofte, men ingen tiår før 90-tallet har jeg tatt meg tid eller penger til å se godt igjennom. Jeg er sikker på at jeg finner noen nye favoritter om jeg noen gang skulle klare det.

Kremt. Atter En Konge. 90-tallet? ;)

Vet du hva? Jeg våknet klokka ett i natt og husket min feil. Tror resten av natten var full av mareritt. Er ikke lett å holde følge med årene heller, da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...